بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

حرف های نخست وزیر سابق اسپانیا در مورد گواردیولا

یادداشت نخست وزیر سابق اسپانیا برای پپ:برای پپ احترام خاصی قائلم

عشق و علاقه ای که من به رنگهای پیراهن بارسلونا دارم برای همه شناخته شده است. این احساسی است که از دورانی دور... می آید ولی در سالهای اخیر و در دوران مربیگری پپ گواردیولا، رشد زیادی داشته؛ نه تنها به خاطر موفقیتهای ، جامهای کسب شده و یا درخشش بازیکنان بارسلونا، بلکه به خاطر استیل فوتبالی که این تیم آن را به نمایش گذاشت. این مراقبت در پاسکاری توپ، ایده ای که تیم با آن کار می کند، مالکیتی که درمیانه میدان دارد و دقتی که درپاسکاری ها به کار می گیرد، همه اینها در کنار هم ، مفهومی را به دنیای فوتبال داده، که شایسته قدردانی و ارزیابی است.

ما با تماشای فوتبال تیم پپ لذت بردیم و او به ما نشان داد که همیشه دیدگاه تازه ای وجود دارد ، عشق و علاقه برتری که نه تنها در دنیای فوتبال، بلکه در ورزش و حتی در زندگی، به طور کلی ایجاد شده است.
ولی گواردیولا نه تنها به همه ما نشان داده که مربی بزرگی است ،بلکه به ما نشان داده که می داند چطور باید یک الگوی بزرگ باشد.
این میراث اصلی اوست: گواردیولا همیشه به حریف احترام می گذارد ،شناخت خوبی از شاگردانش دارد ، در برد تیمش کاملا خوددار و ارام است و در باختهای تیمش به دنبال بهانه نمی گردد. همه اینها با جدایی او از بارسلونا بعد از 4 سال درخشان به اتمام می رسد و ماندن او، بزرگترین ارزوی تمام اعضای خانواده بارسلوناست. تصمیم او برای خداحافظی مرا سورپرایز نکرد. پپ علاوه بر آنکه یک ورزشکار بزرگ است، انسانی است که حد و مرز تمام چیزها را می شناسد و روحیه خلاقانه ای دارد. از همین روست که او به دنبال بازگشایی دوران جدیدی در زندگی اش است که شاید هنوز تعریف نشده باشد. ولی به شخصیت او می آید که در نگران پژمرده شدن خلاقیتها و انرژی و انگیزه اش باشد. ما به تصمیم او به همان ترتیبی که او همیشه به همه ما احترام می گذارد، احترام می گذاریم.

چند ماه پیش این فرصت را داشتم که در مونکلوئا با او،مذاکره طولانی مدتی داشته باشم. مونکلوئا یک قهوه خانه خصوصی بود که در آنجا درحالی که هیچ دوربینی و هیچ پروپاگاندایی نبود، با هم به صحبت پرداختیم. همان طور که طبیعی است، نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و بی وقفه از بارسلونا، بازیکنان و شرایط تیم سوال می پرسیدم. به خوبی صحبتهایش یادم می آید:« دانی آلوس از نظر شرایط فیزیکی تعجب آور است. مسی رقابتی ترین بازیکنی است که می شناسم. ژاوی قاطعانه بازی می کند. پویول لیدر و رهبر تیم است و اینیستا بازیکن خوش رفتار ماست. بوسکتس کاملابا شکوه باتوپ رفتار می کند و...»

مذاکره ما جالب بود. گواردیولا از من در مورد مرکل، سارکوزی ، راخوی و نحوه کنار آمدن با شرایط سخت اقتصادی کشور سوال می پرسید و من دوباره از کیه تا و آبیدال و... می پرسیدم. او می خواست در مورد اتحادیه اروپا و چین بداند... یک قهوه دلنشینی بود. در آن دو ساعت طولانی دیالوگ متوجه شدم که گواردیولا، انسانی مملو ازنگرانی و احساسات است. احساساتی که به او اجازه می دهد محدویتهای زندگی و اهداف ما را لمس کند
پپ از تمام احترام من برخوردار است و فقط می خواهم با درنظر داشتن تمام کارهایی که او انجام داده،به او بگویم که متشکرم

امضا:خوسه لوئیس رودریگس ساپاترو

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد