بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

سریع‌ترین اینترنت خانگی جهان با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه در ژاپن

سریع‌ترین اینترنت خانگی جهان با سرعت 2 گیگابیت بر ثانیه در ژاپن عرضه شد!

اگر اخبار فناوری اطلاعات را دنبال می‌کنید حتماً با خبر شده‌اید که گوگل در تدارک برای ارائه‌ی اینترنتی پرسرعت افسانه‌ای خود با سرعت 1 گیگا بیت بر ثانیه در شهر آستین در ایالت تگزاس است. جالب است بدانید مرزهای فناوری به همین اعداد و ارقام ختم نشده و به تازگی ژاپنی‌ها روی دست گوگل بلند شده‌اند!

شرکت ژاپنی سو-نت (So-net) با همکاری کمپانی سونی موفق به ارائه پرسرعت‌ترین اینترنت خانگی جهان با نام نورو (Nuro) شده که سرعتی معادل 2 گیگا بیت بر ثانیه دارد! این خدمت اینترنتی بی‌نظیر که ارائه آن از روز گذشته آغاز شده از بستر ارتباطات فیبر نوری بهره برده و می‌تواند به ترتیب اطلاعات را با سرعت 2 و 1 گیگا بیت بر ثانیه دریافت و ارسال نماید.

گفتنی است این شبکه‌ی نوری از نوع ONU است که به مشتریان Nuro سه پورت اترنت گیگابیتی را ارائه کرده و آن‌ها را از سرعت 450 مگابیت بر ثانیه بر روی شبکه وای-فای 802.11 a/b/g/n بهره‌مند می‌سازد.

جالب اینکه نرخ استفاده از این خدمات مقرون به صرفه بوده و قرارداد دو ساله‌ی بهره‌مندی از این اینترنت پرسرعت ماهانه تنها 4980 ین (51 دلار) هزینه در بر خواهد داشت؛ که البته باید 52500 ین (540 دلار) مربوط به راه‌اندازی و نصب اولیه آن را نیز در محاسبات خود بیاورید. البته در طرح تشویقی که این شرکت در نظر گرفته، کاربرانی که به صورت اینترنتی اقدام به سفارش این خدمات می‌کنند فعلاً از پرداخت هزینه‌های اولیه معاف خواهند بود.

در حال حاضر کاربران چشم بادامی خوش شانسی که ساکن یکی از مناطق چیبا، گونما، ایباراکی، توچی‌گی، توکیو، کاناگاوا یا سایتاما هستند می‌توانند از این اینترنت پرسرعت استفاده نمایند.

اما اینترنت 2 گیگابیت در ثانیه چند برابر سریعتر از اینترنتی 128 کیلوبیت در ثانیه کاربران خانگی در ایران است

فینال نبرد اسمارت فون‌ها: گلکسی اس 4 در مقابل اکسپریا زد

گلکسی اس 4 با اکسپریا Z
گلکسی اس 4 با اکسپریا Z

راند ششم از نبرد اسمارت فون‌ها نیز با برد اکسپریا زد سونی به پایان رسید، طرفداران سونی تمام تلاش خود را بکار گرفتند و با مدد گرفتن از انجمن‌های مختلف و تشویق کاربران توانستند رای مورد نیاز برای صعود به مرحله پایانی را کسب کنند و از سد تلفن وان اچ‌تی‌سی که بسیاری از آن به عنوان بهترین تلفن هوشمند حال حاضر دنیا یاد می‌کنند، عبور کنند. حال زمان آن رسیده تا به مرحله فینال مسابقات برسیم و نبرد گلکسی اس 4 با اکسپریا Z را نظاره‌گر باشیم.

اختلاف رای های بین اکسپریا زد و وان محسوس نبود و در واقع از نظر محبوبیت هر دو تلفن در یک سطح قرار داشتند. اما به هر حال Z توانست با حدود 89 رای بیشتر، برنده میدان شود.

فینال مسابقات به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و سه شنبه شب هفته آینده برترین تلفن هوشمند دنیا از نگاه کاربران زومیت انتخاب خواهد شد.

مقالاتی که احتمالا در انتخاب صحیح به شما کمک خواهند کرد:

  • قدرت مطلق اکتا در بنچمارک‌های گلکسی اس 4 مجهز به تراشه Exynos
  • فرود موفق سامسونگ در کهکشان چهارم 
  • سونی دو تلفن پرچم دار Xperia Z و Xperia ZL را معرفی کرد
  • مقایسه دوربین اکسپریا Z با آیفون 5 و فایند 5

    مقایسه مشخصات فنی گلکسی اس 4 با اکسپریا Z

     Sony Xperia ZGalaxy S 4 Samsung
    صفحه نمایش 5 اینچ از نوع TFT LCD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل، تراکم 441 پیکسل در اینچ 5 اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و تراکم 441 پیکسل در اینچ
    پردازنده S4 Pro کوالکام با 4 هسته 1.5 گیگاهرتز Krait و گرافیک Adreno 320 Exynos 5 Octa با 4 هسته 1.6 گیگاهرتز A15 و 4 هسته 1.2 گیگاهرتز A7 به همراه گرافیک PowerVR SGX 544MP3
    دوربین 13.1 مگاپیکسل حداکثر رزولوشن 4128 در 3096 به همراه فوکوس خودکار، HDR، پاناروما، ضبط ویدیو 1080 با نرخ 30 فریم در ثانیه 13 مگاپیکسل با فوکوس خودکار، فلش LED، قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و 30 فریم در ثانیه
    دوربین پشت 2.2 مگاپیکسل 2 مگاپیکسل
    سیستم عامل اندروید 4.1.2 آبنبات پاستیلی اندروید 4.2.2 آبنبات پاستیلی
    ابعاد 139 در 71 در 7.9 میلی متر 136.6 در 69.8 در 7.9 میلی‌متر
    وزن 146 گرم 130 گرم
    درگاه میکرو SD دارد دارد
    حافظه ذخیره سازی 16 یا 32 گیگابایت 16 یا 32 یا 64 گیگابایت
    حافظه رم 2 گیگابایت 2 گیگابایت
    اتصالات Wi-Fi, NFC, Bluetooth 4, MicroUSB - MHL Wi-Fi, NFC, Bluetooth 4, MicroUSB - MHL
    باتری 2330mAh 2600mAh

تغییر لوگو شرکت‌های بزرگ در طول زمان

اینفوگرافیک: تغییر لوگو شرکت‌های بزرگ در طول زمان

حتی شرکت‌های بزرگ دنیا نیز لوگو خود را پس از مدتی تغییر می‌دهند؟ دلیل تعویض لوگو می‌تواند به تغییر در سیاست‌های کلی شرکت، تغییر فناوری یا شاید هم تغییر نگرش مدیرعامل تازه وارد ایجاد شود. در ادامه مقاله سیر تکامل لوگو شرکت‌های مطرح دنیا از جمله اپل، مایکروسافت، IBM، BMW و غیره را مشاهده خواهید کرد.


لوگو یا نشانه، نمادی است برای بیان کردن یک عبارت یا القا نمودن یک مفهوم. آرم ها چیزی شبیه به امضا یا نشانه ای برای وجود یا حضور شخص یا موسسه یا شرکت هستند و در واقع بخشی از هویت آنها را به شمار می‌روند. آرم ها در هر جایی که آن موسسه یا شخص یا رویداد حضور داشته باشند، به نمایش گذاشته می‌شوند.

نگاهی به لوگوی اولیه کمپانی‌های مختلف بیندازید تا متوجه تغییرات آنهای طی سال‌های مختلف فعالیت آنها شوید:

logo history

به نظر شما تغییرات لوگو کدام شرکت موثرتر بوده است؟