بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

نبرد گلادیاتورها: گلکسی اس 4 در مقابل اچ‌تی‌سی وان و اکسپریا زد

=نبرد گلادیاتورهای فول اچ‌دی: گلکسی اس 4 در مقابل اچ‌تی‌سی وان و اکسپریا زدامروز صبح بالاخره نسل چهارم از محبوب‌ترین تلفن اندرویدی دنیا معرفی شد، گلکسی اس 4 سامسونگ همچون دو رقیب سر سخت‌اش یعنی HTC One و Sony Xperia Z مجهز به صفحه نمایش 1080p است. سامسونگ قصد دارد رکورد فروش اس 3 را با تلفن گلکسی اس 4 بشکند و به آمار فروش 100 میلیون دستگاه برسد، اما در این راه رقبای قدرتمندی دارد که حداقل از نظر کیفیت ساخت و شکل و شمایل ظاهری بهتر از سامسونگ عمل کرده‌اند. در ادامه مقایسه سخت افزاری سه پرچم‌دار اندرویدی امسال را مشاهده خواهید کرد.


سامسونگ سال گذشته رقیب جدی و خاصی نداشت و گلکسی اس 3 توانست به برترین تلفن اندرویدی و در برخی فصول به محبوب‌ترین تلفن هوشمند دنیا بدل شود. اما امسال تلفن ضد آب و ضد گرد غبار اکسپریا Z سونی با ظاهری متفاوت و سخت افزار نسبتا مناسب و وان اچ‌تی‌سی با ظاهری کاملا زیبا و بدنه خوش ساخت و صفحه نمایش فوق العاده باکیفیت و همچنین سخت افزار خاص همچون دوربین اولتراپیکسل کار را برای سامسونگ و گلکسی اس 4 دشوار می‌کند.

البته سامسونگ امکانات نرم افزاری خاصی برای گلکسی اس 4 در نظر گرفته که در دیگر تلفن‌های اندرویدی وجود ندارد و قصد دارد توسط این سرویس‌های نرم‌افزاری خود را از دیگران متمایز کند.

گلکسی اس 4 مجهز به یک صفحه نمایش 5 اینچ از نوع Super AMOLED است. این تلفن از رابط کاربری جدید تاچ‌ویز نیز بهره می‌برد و علاوه بر آن اولین تلفنی است که با تراشه 8 هسته‌ای مبتنی بر معماری big.LITTLE شرکت آرم روانه بازار می‌شود. تراشه Exynos 5 Octa 5410 این تلفن دارای 4 هسته‌ 1.6 گیگاهرتز Cortex-a15 است که بازده بسیار خوبی را ارائه می‌کند. در کنار این 4 هسته قدرتمند، 4 هسته‌ای کم مصرف و کم توان Cortex-A7 نیز وجود دارد که با فرکانس 1.2 گیگاهرتز کار می‌کنند و طول عمر باتری را افزایش می‌دهند.

اما اچ‌تی‌سی در تلفن وان خود از سیستم-روی-یک-چیپ کوالکام Snapdragon 600 با 4 هسته Krait 300 بهره می‌برد و تلفن اکسپریا Z سونی نیز به سیستم-روی-یک-چیپ قدیمی‌تر Snapdragon S4 Pro تجهیز شده است.

امسال سال تلفن‌های فول-اچ‌دی است و تقریبا تمام پرچم‌داران شرکت‌های مطرح به صفحه نمایش حدود 5 اینچ با رزولوشن 1080p تجهیز شده‌اند. در این بین اکسپریا Z و گلکسی اس 4 دارای تراکم نسبتا یکسان 441 پیکسل در اینچ هستند و این در حالی است که صفحه نمایش 4.7 اینچی وان اچ‌تی‌سی در وضعیت بهتری قرار دارد و توانسته به تراکم فوق‌العاده 469 پیکسل در اینچ دست یابد. تمام بررسی‌های انجام شده تا به امروز نمره عالی را به صفحه نمایش وان اچ‌تی‌سی داده‌اند و دقت نمایش رنگ‌ها و وضوح تصویر آن را فوق‌العاده توصیف نموده‌اند. اما از آنجایی که زد سونی فاقد پنل IPS است زاویه دید محدودی دارد و کنتراست تصویر آن نیز به خوبی دو رقیب دیگر نیست.

سامسونگ از نظر نرم افزار بهتر از دو رقیب دیگر خود عمل کرده و قابلیت‌های نرم افزاری بسیاری را در تلفن گلکسی اس 4 خود گنجانده و در این زمینه در سطح بالاتری نسبت به One و Z قرار دارد. اما از نظر طراحی ظاهری این تلفن کاملا شبیه به نسخه قبلی است و از این نظر دو تلفن رقیب بهتر از گلکسی اس 4 به نظر می‌رسند و چه از نظر شکل و شمایل ظاهری و چه از نظر کیفیت ساخت بهتر از پرچمدار امسال سامسونگ هستند.

حال از طریق جدول پایین می‌توانید مشخصات سخت افزاری این سه تلفن را با یکدیگر مقایسه نمایید:

gs4 one z

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد