بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

سامسونگ تولید کننده قطعات کلیدی آی پد جدید

مدتی است که شایعه تولید آی‌پد مینی از سوی اپل به گوش می‌رسد و حتی ما خبرهای جالب‌تری در مورد تبلت ۷ اینچی نیز پیش‌تر شنیده بودیم.

بنابر گزارش فارنت، حالا گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت سامسونگ تامین‌کننده صفحه نمایش رتینا برای سومین نسل تبلت اپل است و اپل همچنین به‌زودی سفارش ساخت صفحات نمایشی ۷.۸۵ اینچی را به شرکت سامسونگ کره ارائه خواهد داد.


اپل در نسل جدید تبلت خود یعنی ipad New تاکید فراوانی بر کیفیت صفحه نمایش خود داشت و آن‌گونه که بلومبرگ گزارش کرده است با بررسی نتایج کیفی بر روی سه صفحه نمایش ارائه شده توسط سه شرکت شارپ، ال‌جی و سامسونگ نهایتا سامسونگ را تنها تامین‌کننده کیفی و مناسب برای عرضه صفحه نمایش آی‌پد نسل جدید خود دیده است.

شرکت سامسونگ تولیدکننده تراشه منحصر به فرد اپل یعنی A5 است و انتظار می‌رود که تراشه A5X را هم تولید کرده باشد که البته برای تائید آن باید مدت بیشتری صبر کرد و خوب اپل و سامسونگ علاوه بر همکاری‌های سخت‌افزاری با هم درگیر یک نزاع حقوقی در دادگاه‌ها با یکدیگر هم هستند.

در اوایل این ماه بود که یک سند از شرکت سامسونگ به بیرون درز کرد که اپل ممکن است آی‌پد مینی را در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی معرفی کند.

آی‌پد مینی اپل در رقابت مستقیم با کیندل‌فایر آمازون عرضه خواهد شد و همچنین یک چالش جدید برای شرکت‌هایی که تولید مینی‌تبلت را برای درآمدزایی بیشتر در دستور کار خود قرار داده بودند ایجاد خواهد کرد.

شرکت اپل هفته گذشته سومین نسل تبلت خود را معرفی کرد  که از روز جمعه در دسترس کاربران خواهد بود.

معرفی دو محصول جدید شرکت نوکیا + عکس

کنگره جهانی موبایل 2012 فرصتی بود تا نوکیا بار دیگر قدرت خود را در تمامی زمینه‌ها از ساخت گوشی تا ارائه خدمات و تولید لوازم جانبی جدید به نمایش گذارد. نوکیا BH-221، هدست بلوتوث جدید نوکیا تنها یکی از آنها بود.


نوکیا BH-221 هدست بلوتوثی است که رادیو اف‌ام هم دارد. گردش 360 درجه‌ای گیره به شما امکان می‌دهد تا صفحه‌نمایش را با بهترین زاویه‌ای که می‌توانید آن را مشاهده کنید تطبیق دهید.

با یک ضربه کوچک به گوشی خود که مجهز به فناوری NFC است، به راحتی به آن متصل شده و از شنیدن موسیقی دلخواه یا برنامه‌های رادیویی لذت ببرید. صفحه‌نمایش روشن OLED در نوکیا BH-221 شماره مخاطبانی که با شما تماس گرفته‌اند را نمایش می‌دهد. کیفیت صدای عالی با این هدست بلوتوث با وجود فناوری پردازش دیجیتال سیگنال و تنظیمات صدای زیر و بم (Bass & Treble) تضمین می‌شود.

نوکیا BH-221 در رنگ‌های سبز، سفید، مشکی، آبی و صورتی و سرخابی با قیمت 59 یورو به بازار عرضه می‌شود.

این هدست بلوتوث مکعب شکل 28 و نیم گرم وزن دارد و ابعادش 45.9x45.9x18 میلی‌متر است. نوع رابط این هدست برای شارژ کردن میکرو یواس‌بی است و مدت زمان شارژ کامل 2 ساعت طول می‌کشد؛ پس از آن می‌توان از 7 ساعت مکالمه و 150 ساعت استندبای بهره‌مند شد.

کلیدهای کنترل شامل کلیدهای عقب و جلو کردن قطعات موسیقی، پخش و مکث موسیقی، کلید کنترل تماس و رادیو است. نوکیا BH-221 از فناوری بلوتوث 2.1 +EDR و NFC برخوردار است. در ضمن در جعبه بسته‌بندی هدست، سه گوشی در سایز کوچک، متوسط و بزرگ با رنگ منطبق با همان هدست برای استفاده در اندازه‌های مختلف گوش وجود دارد. 




دیگر محصول نوکیا، شارژر یو‌اس‌بی DC-16 است که نیروی دستگاه الکترونیک شما را دو برابر می‌کند و قابلیت انتقال را افزایش می‌دهد. این شارژ همراه را به هر گوشی یا دستگاهی که با شارژ یواس‌بی سازگاری دارد می‌توان متصل و آن را شارژ کرد. نوکیا DC-16 را نیز می‌توان با هر گونه شارژر میکرو یو‌اس‌بی دیواری، شارژر فندکی خودرو یا هر کابل انتقال اطلاعات شارژ کرد.

علاوه بر این، می‌توان رنگ آن را با رنگ گوشی تطبیق داد. رنگ‌هایی که برای شارژر نوکیا DC-16 در دسترس هستند شامل آبی، قرمز، سفید و مشکی است.

نوکیا DC-16 طراحی جمع‌وجوری دارد و بسیار شیک است. با برخورداری از وزن 75 گرم و ابعاد 120x23.3x13.3 میلی‌متر، آن‌قدر کوچک و جمع و جور است که حتی می‌توان آن را به راحتی در کیف پول هم جا داد.

از این منبع نیروی اضافی می‌توان برای شارژ سریع و آسان در زمانی که به منبع انرژی دسترسی ندارید استفاده کنید. تنها کافیست در مواقع نیاز آن را به گوشی خود متصل کرده و به کار خود ادامه دهید. 4 چراغ LED با نور واضح شما را از میزان شارژی که برای DC-16 باقی مانده مطلع می‌کنند.

شارژر نوکیا DC-16 تا 2200 میلی‌آمپر گنجایش دارد و هر بار شارژ، انرژی‌ای برابر با 950 میلی‌آمپر برای دستگاه شما فراهم می‌کند. شارژ نوکیا DC-16 حداکثر تا 5 ساعت طول می‌کشد. مدت زمان استندبای این دستگاه نیز به گونه‌ای است که پس از گذشت حداقل 3 ماه در حالت استندبای، بیشتر از 75 درصد انرژی آن کم می‌شود. چرخه عمر باتری نیز تا بیش از 500 بار تخلیه انرژی و شارژ مجدد دوام می‌آورد.

نشست بیل گیتس و راسل در مادرید

Sandro Rosell and Bill Gates held a private meeting, on Tuesday, in Madrid, just before a dinner where Bill Gatesinvited various members of society, in the context of a visit to transmit to the heads of State public institutions the importance of maintaining aid for cooperation, even in times of crisis.

In this regard, the Bill & Melinda Gates Foundation and UNICEF Spain have made public a survey where poverty and inequality between rich and poor countries are considered by the public to be the most important worldwide problems.

Sharing synergies

Rosell, who also attended the dinner hosted by Gates on Tuesday in Madrid, was able to strengthen ties with the philanthropist, and comment on progress in eradicating polio in the world, a struggle in which the Club is particularly involved, as a result of the agreement signed between the Bill & Melinda Gates Foundation and the FC Barcelona Foundation in July 2011.

There is very good news in relation to the total elimination of this disease. In fact, last January 13th it was one year since the detection of the last case of polio in India. Twelve months without the disease, which, although not assuming total eradication, is a very good sign in terms of achieving that goal.

'More than a Goal. End Polio'

Under the slogan 'More than a Goal. End Polio', FC Barcelona has been helping the Bill & Melinda Gates Foundation, with its media power and global recognition, to facilitate the development of programs and news related to this disease. In fact, on 24th of October, World Polio Day, the two foundations produced a video to raise awareness of the disease, involving, in addition to Rosell and Gates, the first team manager, Pep Guardiola                          ترجمه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

تغییر سوکت شارژر برای iPhone 5 + عکس

بر اساس اخباری که سایت iMore به دست آورده، اپل در حال آماده سازی برای تغییر شکل ورودی شارژر تلفن های iPhone است. در صورت صحت این خبر، تغییر بزرگی در معماری کلیه دستگاه های شرکت اپل در راه است.


شرکت اپل همواره تمایل عجیبی برای کوچک کردن حجم لوازم الکترونیکی مورد استفاده در دستگاه های خود جهت جای دادن تعداد بیشتری از تکنولوژی ها داشته است. این مساله را میتوان از استفاده این شرکت از میکروسیم ها به جای سیم کارت های معمولی، انتقال آنتن موبایل ها از داخل دستگاه به دور بدنه محصول، عدم استفاده از کارت های SD و بسیاری از بهبود های انجام گرفته بر روی برد این دستگاه ها بخوبی مشاهده کرد.

داستانی در مورد استیو جابز بنیانگذار اپل وجود دارد که میگوید او روزی یک نمونه اولیه آیپاد را به درون یک آکواریوم انداخت. مسلما آب در داخل آن نفوذ کرد و حباب های هوایی از درون آیپاد غرق شده بیرون آمد. او گفت "ببینید. اینها حباب های هوا هستند. یعنی ما هنوز این داخل فضای خالی داریم. کوچک ترش کنید!"
به گزارش نارنجی، زمانی که اپل سوکت های 30 پین را به عنوان پایه انتقال شارژ و دیتا برگزید، هنوز تکنولوژی هایی مثل iCloud، Air play و Bluetooth 4.0 توسعه نیافته بودند. بنابر این بار سنگین انتقال کلیه اطلاعات بر روی این سوکت بود.


اما امروزه پشتیبان گیری از اطلاعات به سادگی با iCloud امکان پذیر است. Wifi Sync میتواند حجم بزرگی از اطلاعات را انتقال دهد. تصاویر و ویدئو ها را نیز جهت پخش در تلویزیون به سادگی میتوان به صورت بی سیم به Apple TV منتقل نمود.

بنابر این زمان آن رسیده که مقداری از این بار سنگین انتقال اطلاعات از دوش سوکت 30 پین برداشته شود. پس میتوان این سوکت را کوچک تر نمود تا جای بیشتری برای تکنولوژی های جدید تر باز شود و دستگاه های نیز امکان کوچک تر شدن پیدا می کنند.

اپل نیز نشان داده است که ترسی از فتح مرز های جدید ندارد. بنابر این شاید مرز جدید آنها چیزی به نام Micro dock connector باشد.

مشخصات جدید Samsung Galaxy S III در نمایشگاه بارسلون

 میان همه خبرهای مربوط به نمایشگاه بارسلون، این یکی مربوط به نمایشگاه نمی شود. اما در این گیر و دار، سایت BGR ادعا می کند به مشخصات فنی اصلی گلکسی S III دست یافته است.

به گزارش نارنجی، تلفنی که قرار است چند وقت دیگر و در ماه می در یک مراسم مجزا توسط سامسونگ معرفی بشود. به هر صورت «بی جی آر» می گوید اینها مشخصات فنی قطعی این تلفن هستند:

- پردازشگر 1.5GHz چهار هسته ای Exynos ساخت سامسونگ.

- نمایشگر 4.8 اینچی تمام اچ دی 1080p با نسبت 16:9

- دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی و دوربین عقب 8 مگاپیکسلی.

- بدنه سرامیکی.

- پشتیبانی از نسل چهارم شبکه موبایل LTE

- اندروید 4.0

حالا با دانستن مشخصات Galaxy S III می توانید آن را تلفن های جدید نمایشگاه مقایسه کنید.

هر آنچه که باید درباره گوشی 41 مگاپیکسلی نوکیا بدانید

نوکیا دیروز در کنگره جهانی موبایل سال 2012 اولین گوشی هوشمند را با فناوری انحصاری خود یعنی فناوری PureView به نام Nokia 808 PureView معرفی کرد. این معرفی تمام انتظاراتی که می‌شد از کیفیت عکاسی یک موبایل دوربین‌دار در گذشته داشت را کاملا از میان برد.


Nokia 808 PureView از حسگر 41 مگاپیکسل با عالی‌ترین عملکرد اپتیک کارل‌زایس تا به امروز و فناوری جدید نمونه‌برداری پیکسل برخوردار است.

41 مگاپیکسل باورنکردنی

بله! 41 مگاپیکسل. اما این ترکیب در مورد ثبت تصاویری به اندازه بیلبورد نیست. به جای آن، با این دوربین می‌توان تصاویر حیرت‌انگیزی در اندازه معمولی با قابلیت مدیریت و تغییر در آنها ایجاد کرد. در اینجا حرف از ترکیب قابلیت‌های مفید است.

این فناوری به این معنی است که برای ثبت نماهایی در اندازه‌های مشخص (مثلا 5 مگاپیکسل) دوربین از فناوری نمونه‌برداری استفاده می‌کند که تا 7 پیکسل را در یک پیکسل "ناب" ترکیب کند و نویزهای تصویری که در دوربین دیگر گوشی‌های موبایل وجود دارد را حذف کند. مهم‌تر از همه اینکه شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه کاهش در جزییات تصویری که ثبت کردید تا 3 برابر بزرگنمایی کنید و هیچ پیکسل‌ مصنوعی در تصویر ایجاد نمی‌شود.

غیر از این، شما می‌توانید از حالت تصویربرداری خلاقانه یا Creative Shooting Mode استفاده کنید تا بتوانید تصاویری با وضوح بالای 38 مگاپیکسل ثبت کنید. سپس آن را قاب‌بندی مجدد کنید، برش دهید و بزرگ‌نمایی کنید تا بتوانید بعد از گرفتن عکس و قبل از ذخیره و اشتراک‌گذاری در اندازه دلخواه، بهترین "تصویر در تصویر" را پیدا کنید.
 
فناوری نمونه‌برداری پیکسل عملکرد بهبودیافته‌ی قابل توجهی در شرایط کم‌نور نسبت به دوربین‌های گذشته فراهم می‌کند. Nokia 808 PureView در مقایسه با دوربین‌هایی که بزرگنمایی اپتیکال معمولی آنها در بزرگ‌نمایی کامل استفاده می‌شود، 5 برابر نور بیشتری دارند. در شرایطی که نور مناسب است نیز عملکرد بهبود یافته است، چون این ترکیب امکان تسریع در سرعت شاتر و کاهش تأثیر لرزش‌های دست و تکان‌های دوربین را فراهم کرده است.

ستاره فیلم‌برداری

عملکرد عالی دوربین به ویدیو نیز بسط داده می‌شود. دوربین امکان ضبط با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه با 4 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت را به یمن وجود حسگر بزرگ و پردازش قدرتمند تصاویر که از پسِ بیش از یک میلیارد پیکسل در ثانیه بر می‌آید فراهم می‌کند. در وضوح‌های پایین‌تر، توانایی‌های بزرگنمایی با 6 برابر بزرگنمایی در 720p و تا 12 برابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت در ضبط ویدیویی nHD (360×640) افزوده می‌شود. البته ویدیوی عالی بدون صدای عالی هیچ است.

Nokia 808 PureView استاندارد جدیدی ایجاد کرده است. این گوشی اولین گوشی جهان برای فیلم‌برداری است که امکان ضبط صدا بدون افت کیفیت و مافوق توانایی‌های شنوایی بشر ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید حتی در پر سروصداترین محیط‌ها نیز صدای استریو با کیفیتی شبیه CD ایجاد کنید.


همچنان یک گوشی هوشمند

از دوربین که بگذریم، این گوشی یک گوشی هوشمند فوق‌العاده است. درون آن، سیستم‌عامل نوکیا بل با ارتقا بهFeature Pack 1  وجود دارد. این بهبودها امکان عملکرد بهتر، شخصی‌سازی و گزینه‌های سرگرمی، یک مرورگر جدید، جدیدترین نقشه‌های نوکیا و یک نوار اعلام وضعیت بهبودیافته را فراهم می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های عالی و جدید این است که Nokia 808 PureView  می‌تواند محتوا را با صدای فراگیر ضبط کرده و به هر هدفونی که از فناوری دالبی استفاده می‌کند انتقال دهد.

صفحه‌نمایش 4 اینچ از نوع ClearBlack AMOLED که در زیر Gorilla Glass قرار دارد. داخل این گوشی پردازنده 1.3 گیگاهرتز برای سریع‌تر کردن همه کارها وجود دارد. 16 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی قابل ارتقا تا 32 گیگابایت، برای گنجاندن همه تصاویر و ویدیوهایی که ضبط می‌کنید نیز در این گوشی دیده می‌شود.

Nokia 808 PureView  با وجود این همه امکانات که درون آن گنجانده شده تنها کمی از نوکیا N8 بزرگتر است؛ در حالی‌که وزن آن در مجموع به همراه باتری 169 گرم است. مدت مکالمه با این گوشی در شبکه 3G یا نسل سوم 6 ساعت و نیم و زمان استندبای 540 ساعت است.

گوشی ضدآب و ضدضربه پاناسونیک با بدنه 7 میلیمتری + عکس

شرکت پاناسونیک  که تخصص چندانی در زمینه تلفن‌همراه ندارد و تلاش فراوانی برای ورود به این بازار دارد، گوشی هوشمند جدید خود را با نام Eluga Power و با اندازه بزرگتر نسبت به مدل اولیه این محصول موسوم به Eluga روانه بازار کرد.


به گزارش ایستنا، این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 5 اینچی می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت 1280 در 720 پیکسل  به نمایش درمی‌آیند. برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته‌ای Snapdragon S4، سیستم‌عامل متن‌باز Android 4.0 و 8 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است.

این گوشی هوشمند دارای استاندارد IP57 است؛ به این معنی که پاناسونیک این محصول را مقاوم در برابر ورود گردوغبار، ضدآب و ضدضربه تولید کرده است.

گوشی هوشمند Eluga Power نسبت به مدل قبلی خود که 9.6 میلیمتر ضخامت داشت بدنه باریک‌تری دارد و ضخامت آن 7.8 میلیمتر اعلام شده است. این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی OLED می‌شود.

برای این  گوشی دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که این  دوربین می‌تواند تصاویر ویدیویی را با کیفیت 1080 پیکسلی در خود ذخیره کند.

پاناسونیک اعلام کرده است که باتری این  گوشی ظرف 30 دقیقه 50 درصد انرژی مورد نیاز خود را ذخیره می‌کند و طی 57 دقیقه  بیش از 80 درصد انرژی آن تامین می‌شود. هنوز قیمت نهایی این گوشی هوشمند مشخص نشده است.

تولد سامسونگ

در اول مارچ سال ۱۹۳۸، «بیونگ چول لی»، تجارتی را در شهر «تاگو»ی کره با حدود سی هزار وُن won سرمایه شروع کرد. به گزارش یک پزشک، کار او نخست، فروش ماهی خشک‌، میوه و سبزی به تجار شهرهای منچوری و پکن بود.


کمی بیشتر از یک دهه، بعد او کارش را توسعه داد و سامسونگ که به زبان کره‌ای سه ستاره معنی می‌دهد، شروع به فروش دستگاه‌های آردکوبی و شیرینی‌پزی کرد که به وسیله خودش تولید می‌شد.

سامسونگ حالا شرکتی جهانی است.

امروز، روز تولد سامسونگ است.

اپل پس از مرگ جابز چه می‌کند؟

دیر عامل شرکت اپل،‌ با نفوذترین مرد جهان حدود چهار ماه پیش شرکت اپل را با همه رقبا و فعالیت‌های نیمه‌کاره‌اش تنها گذاشت و با رویاهای بسیاری که در سر داشت از دنیا رفت. اما کارکنان، مدیران میانی و طراحان این شرکت، اپل را تنها نگذاشته‌اند و لحظه‌ای تلاش خود را متوقف نکردند تا این شرکت هم‌چنان برند محبوب طرفدارانش باقی بماند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش می‌خواهیم به برخی فعالیت‌های شرکت اپل پس از مرگ مدیر عاملش بپردازیم.

* فیس‌بوک به اپل برنامه کاربردی جدید داد

چندی پیش شبکه اجتماعی فیس‌بوک برنامه کاربردی جدیدی را برای تبلت آی‌پد اپل عرضه کرد و این برنامه برای آی‌پد، شامل بازی‌ها، برنامه‌های کاربردی، گروه‌ها و فهرست‌هایی در منوی سمت چپ است؛ اطلاعیه‌ها و پیام‌هایی نیز در بالای صفحه ظاهر می‌شوند.

این برنامه کاربردی علاوه بر کارایی استاندارد شبکه اجتماعی، امکان چت و بازی کردن در حالت فول اسکرین را به کاربران می‌دهد و همچنین آلبوم عکس نیز شامل کارایی فول اسکرین بوده و کاربران می‌توانند با ضربه آهسته انگشت خود عکس را باز کنند.

* ساخت تلویزیون اپل

شرکت اپل در حال ساخت یک دستگاه تلویزیون است که امکان دارد اواخر سال آینده و یا در اوایل سال 2013 عرضه شود.

این خبر که به نقل از بلومبرگ است به نقل از یکی از کارکنان شرکت اپل بود که اعلام کرد: این شرکت قصد دارد تا امکان دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی از طریق ادغام تمام منابع موجود از جمله تلویزیون‌های ماهواره‌یی، خدمات آنلاین اجاره فیلم و دانلودهای آی تیونز را به کاربران بدهد.

به گفته زندگینامه‌نویس استیو جابز، بنیانگذار اپل، مشکل ساخت یک تلویزیون را شناسایی کرده بود و قصد داشت یک دستگاه تلویزیون کامل که به‌راحتی قابل استفاده و دارای ساده‌ترین رابط کاربری است را بسازد.

* شکایت کاربران

چندی بعد باوجودی که اپل نسخه به‌روز شده یک نرم‌افزار را برای رفع نقص دستگاه‌های جدیدش عرضه کرده، اما مشتریان این شرکت اظهار کردند که دستگاه‌هایشان با سیستم عامل جدید 5 iOS دچار مشکل عمر ضعیف باتری است.

کاربران پیام‌هایی را به وب سایت اپل فرستادند و از این که این نرم‌افزار نتوانسته نقص ضعف باتری را برطرف سازد، شکایت کردند اما این انتقادها برای نخستین بار پس از اینکه اپل سیستم عامل جدید تلفن همراه را عرضه کرد، در رابطه با آیفون 4S جدید این شرکت نمایان شد.

* دستگاه پوشیدنی اپل و گوگل

طبق گزارش نیویورک تایمز، اپل و گوگل به‌طور محرمانه کار برروی طراحی و ساخت دستگاه‌های پوشیدنی را به‌طور جداگانه و از سال گذشته آغاز کرده‌اند.

شرکت اپل در حال حاضر نمونه‌های اولیه دستگاه پوشیدنی خود را ساخته است و گروه کوچکی از کارمندان اپل در تلاشند تا جایی که امکان دارد این دستگاه‌ها را سیار و با کارایی بالا بسازند.

یکی از ایده‌ها برای دستگاه اپل، یک آی‌پاد منحنی شکل شیشه‌یی است که می‌تواند مانند یک ساعت به‌دور مچ دست بسته شود و کاربر قادر است با استفاده از نرم‌افزار دستیار شخصی هوشمند Siri با آن ارتباط برقرار کند.

آیفون نیز نقش مهمی در وجود این دستگاه ایفا می‌کند؛ دستگاه پوشیدنی می‌تواند اطلاعات را برای کاربر و هم‌چنین درباره او جمع‌آوری کرده و با آیفون به اشتراک بگذارد.

گوگل نیز در حال کار برروی یک دستگاه پوشیدنی در آزمایشگاه گوگل X است و ظاهرا از برخی از مهندسان اپل، آزمایشگاه‌های نوکیا و دانشگاه‌های مهندسی در این زمینه کمک گرفته است و دستگاه پوشیدنی گوگل نیز همانند اپل، اطلاعات را به تلفن‌های هوشمند، البته تنها دستگاه‌های آندرویدی منتقل می‌کند.

*حل مشکل اپ استور

اپل مشکل اپ‌استور خود را با جلوگیری از مشاهده استور و دانلود عناوین جدید توسط کاربران آیفون و آی‌پاد لمسی دارای سیستم عامل iOS 3.1.3 حل کرد.

این شرکت در پی گزارش کاربرانش مبنی بر اینکه قادر به به‌روزرسانی برنامه‌های کاربردی موجود هستند، اما امکان دانلود برنامه‌های جدید را نداشتند، این نقص برطرف کرد.

* اعطای لقب "سر" برای طراح اپل

جاناتان آیو، طراح برخی از موفق‌ترین محصولات اپل از جمله آی‌پاد و آیفون، از ملکه انگلیس لقب "سر" دریافت کرد.

جاناتان آیو که نایب رییس ارشد بخش طراحی صنعتی شرکت اپل است، عالی‌ترین رتبه امپراطوری بریتانیا که یک رتبه از مقام شوالیه‌گری است را به دلیل طراحی و ابداع سرویس‌ها از جانب ملکه انگلیس دریافت کرد.

* اعتراض به ساخت عروسک‌هایی از جابز

به تازگی عروسک‌هایی از سوی شرکت چینی اینیکونز به بازار آمده است که شباهت بسیار زیادی با استیو جابز ـ بنیانگذار فقید شرکت اپل ـ دارد و گفته می‌شود که این عروسک شبیه‌ترین عروسک به جابز در جهان است.

تولید این عروسک اعتراض مسوولان شرکت اپل را به همراه داشته است و آن‌ها به شرکت چینی در خصوص انجام اقدامات قانونی هشدار داده‌اند.

*افشای نام تامین کنندگان اپل

شرکت اپل برای نخستین بار نام تامین‌کنندگان قطعاتش را فاش کرد و در تازه‌ترین اقدام خود لیستی متشکل از نام تامین‌کنندگان قطعات آیفون، آی‌پد و دیگر گجت‌هایش را منتشر کرد و این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت به دلیل موضوعات مربوط به نیروی کار به ویژه در چین با

انتقادات فراوانی روبه‌روست.

لیست تامین‌کنندگان قطعات شرکت اپل برای سال‌ها به شدت محرمانه بود و کمتر کسی از آن خبر داشت؛ از جمله تامین‌کنندگانی که در لیست اپل به چشم می‌خورند، می‌توان به شرکت‌های اینتل، برادکام کورپ، آمفنول و سانیو الکتریک اشاره کرد.

*تولید محصولات سازگار با محیط زیست

تمرکز اپل بر ساخت محصولات سبز باعث شده است که شرکت ولکس که تامین‌کننده کابل‌های برق و USB اپل است، به سمت طراحی و ساخت کابل‌های جدید سازگارتر با محیط زیست حرکت کند.

بنا بر گزارش روزنامه London Evening Standard، شرکت ولکس، شش میلیون دلار در سال 2011 برای تولید کابل‌های بدون هالوژن که آسیب کمتری به محیط زیست می‌رسانند، هزینه خواهد کرد.

هالوژن‌ها که در محصولات الکترونیکی دخیل هستند، در صورتی که پس از دور انداختن، سوزانده شوند، خطری جدی برای محیط زیست به شمار می‌روند چراکه سوزاندن هالوژن موجب انتشار دی‌اکسین‌ها و فوران‌ آلاینده‌های صنعتی آلی پایدار می‌شود که برای انسان و محیط زیست مضر است.

* اپل، بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند

شرکت اپل از شرکت سامسونگ الکترونیکس به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده تلفن هوشمند به دلیل فروش بسیار آیفون 4S در سه ماهه چهارم سال 2011 سبقت گرفت.

اطلاعات به‌دست آمده از دو شرکت تحقیقاتی نشان داده است که با توجه به رقابت شدید اپل و سامسونگ برای دستیابی به جایگاه نخست، شرکت کره‌جنوبی سامسوگ بزرگ‌ترین برند تلفن هوشمند در تمام سال 2011 بوده است.

سامسونگ، در سه ماهه جولای تا سپتامبر جای مرکز شرکت اپل در شهر کوپرتینوی کالیفرنیا را پیش از رونمایی از آیفون 4S جدید این شرکت گرفته بود تا به جایگاه نخست در تلفن‌های هوشمند دست یابد.

* جایگاه هشتم بهترین برند برای اپل

اپل هم‌چنین در فهرست با ارزش‌ترین برندها در سال 2011 با ارزش کل 33.49 میلیارد دلار در جایگاه هشتم جای گرفت که آن را در جایگاهی بالاتر از دیزنی، مرسدس بنز قرار داد.

این رتبه‌بندی سال 2011 توسط بلومبرگ، به‌عنوان بخشی از گزارش بهترین برندهای جهانی 2011 انتشار یافت.

در این گزارش آمده است شرکت اپل، سال به سال، ارزش برند خود را تا میزان 58 درصد افزایش داده و باعث شده است که از جایگاه هفدهم آن در سال 2010 جهش کرده و به جایگاه هشتم برسد.

رشد عظیم سال به سال در ارزش برند اپل بسیار فراتر از بیش‌ترین رشد ارزش برند دیگر شرکت‌ها بوده است. نزدیک‌ترین شرکت به اپل از لحاظ رشد برند، آمازون بوده که ارزش آن در سال 2011، 32 درصد رشد داشته و به میزان 12.76 میلیارد دلار رسیده که برای جایگاه بیست و ششم آن خوب است.

معرفی رسمی تلفن همراه LG Optimus Vu با ظاهری متفاوت + عکس

چند وقت پیش بود که خبر از انتشار ویدیوی معرفی نسل جدید اپتیموس ال جی در نارنجی دادیم. و حالا این موبایل جالب ساعاتی پیش به صورت رسمی رونمایی شد. ال جی همانند مراسم CES صبر و تحمل کافی برای شروع نمایشگاه را ندارد و تنها چند روز قبل از شروع کنفرانس جهانی موبایل (MWC) که قرار است از ۲۷ فوریه آغاز شود، موبایل هوشمند جدید اپتیموس وی یو خود را رونمایی کرد.


به گزارش نارنجی از انگجت، این عکس های جدید به خوبی نسبت طول به عرض 4x3 این موبایل را نشان می دهند و روزلوشن تصویر آن هم 1024 در 768 پیکسل اعلام شده است. صفحه نمایش این موبایل از نوع IPS LCD بوده و ۵ اینچ قطر دارد که شایعات مطرح شده قبلی را در خصوص مشخصات آن تایید می کند. درون این موبایل هم شاهد یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتزی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۰۸۰ میلی آمپری خواهیم بود. دوربین آن ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار بوده و از شبکه LTE پشتیبانی می کند. سیستم عامل این موبایل اندروید ۲.۳ نان زنجبیلی بوده و ضخامت آن تنها ۸.۵ میلیمتر است. البته قرار است که در سه ماه آینده اندروید آن به نسخه بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) ارتقا پیدا کند.

این تلفن هوشمند ۱۶۸ گرمی قرار است از ماه مارس توسط دو اپراتور کره ای SK Telecom و LG‪+‬ در کره جنوبی به بازار عرضه گردد. البته از قیمت و زمان عرضه آن به بازارهای جهانی هنوز خبری در دست نیست.

خداحافظی مک و ورود قدم به قدم iOS به دنیای کامپیوتر ولپتاب

هنگامی که اپل پریروز سیستم عامل OS X Mountain Lion را معرفی کرد، نکته کوچکی در نام پنهان شده بود که افراد کمی به آن پی بردند. نام سیستم عامل اپل از ابتدا Mac OS X بوده است، اما حالا این شرکت در نامگذاری اسم «مک» را حذف کرده. اپل این کار را با قصد قبلی انجام داده و با این کار می خواهد منظورش را برساند: ما به پایان دوران مکینتاش نزدیک می شویم.

به گزارش نارنجی، این به این معنی نیست که قرار است مکبوک ها و iMac ها دیگر تولید نشوند. بلکه روح نرم افزاری حاکم بر مک در حال تغییر است. کافی است دو یا سه سال دیگر صبر کنید تا iOS کاملا بر همه چیز این محیط مسلط شود. شما همین الان هم در تغییرات این سیستم عامل، ورود آی او اس را به OS X می بینید. این دقیقا شبیه کاری است که مایکروسافت هم مشغول انجام اش است. رابط کاربری مترو در حال جایگزین شدن با ویندوز سنتی است. مترو جایگزین ویندوز کلاسیک خواهد شد و آی او اس بر Mac OS X غلبه خواهد کرد.

همه اینها چطور رخ داد؟


این رویه از وقتی شروع شد که اپل متوجه موفقیت بزرگ آیفون شد. کاربران استفاده از گجت لمسی کوچک شان را دوست داشتند و آی پد هم این موفقیت را تکرار کرد. هر چند این دو دستگاه فعلا بیشتر به عنوان ابزارهای مصرف کننده اطلاعات به حساب می آیند و شما کمتر روی آنها می توانید به کارهای تولیدی بپردازید.

کافی است به نمودار بالا نگاه کنید تا متوجه شوید موضوع چگونه پیش رفته است. اپل تنها در یک سال گذشته ۱۵۶ میلیون دستگاه با سیستم عامل آی او اس فروخته و این از فروش ۱۲۲ میلیون مک در ۲۸ سال گذشته بیشتر بوده است!

یک بار دیگر مقایسه کنید. فروش یک ساله آی او اس از فروش ۳۰ ساله مک بیشتر بوده است. این نمودار به خوبی نشان می دهد که چرا اپل طی چند سال گذشته توانسته اینقدر پول در بیاورد و سبب شده تا مایکروسافت هم با ساخت رابط کاربری مترو وارد گود بشود.

رابط کاربری در حال تغییر است. باید کم کم با Finder در مک و Explorer در ویندوز خداحافظی کنید. ممکن است بگویید من می خواهم بر روی فایل ها و پوشه هایم کنترل داشته باشم و کاربر حرفه ای هیچ وقت سراغ چنین سیستمی نخواهد رفت. اما تجربه هایی مانند iTunes نشان داده که این مدل جدید، به خوبی جای خودش را در میان کاربران باز خواهد کرد.

موضوع روشن است. کامیپوترهای رومیزی و سیستم عامل ها به شکلی که تا به حال می شناختیم، در حال مردن هستند و ما در حال ورود به دوران جدیدی هستیم.