بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

10نکته درباره ی تاتا



۱) پرس در زمین حریف برای پس گرفتن توپ


یکی از نشانه های اصلی تعریف تیم های تاتا مارتینو، فشار بسیار زیادی است که برای پس گرفتن توپ در نیمه هجومی ایجاد میکنند. تاتا در اکثر تیم هایش از بازیکنان تیم درخواست میکند که در نیمه هجومی، حریف را تحت فشار قرار دهند تا توپ را نزدیک دوازه آنان به دست آورند. او به تلاش های جمعی اعتقاد دارد.


۲) ترکیب ۴ - ۳ - ۳ اما به نوعی دیگر


در آخرین دوران مربیگریش در نیولز، که توانست آن سال به عنوان بهترین تیم آمریکای جنوبی دست یابد، مارتینو از سیستم ۴ - ۳ - ۳ که در بارسا هم استفاده میشود، استفاده کرد. او مربی سختی است (نسبت به ترکیب)، اما او در شرایط مختلف در برابر حریف های متفاوت دست به تغییر تاکتیک میزند و به این مورد اعتقاد دارد.


۳) صحبت هایی که باعث ایجاد انگیزه میشود و روابط خوب


در کنار بحث فنی، که او علم قابل قبولی هم دارد، تاتا مارتینو یک سخنور خوب است و میداند که چطور باید با بازیکنانش ارتباط برقرار کند. او مربی است که با صحبت هایش میتواند بازیکنان را سرشار از انگیزه کند.


۴) مربیی که به جزئیات توجه زیادی دارد


دستیار های تاتا او را به عنوان مربی با توجه بسیار به جزئیات تعریف میکنند، و میگویند که او از آن دسته مردمانی که به میلیمتر جزئیات هم توجه خاصی دارد. "او یک مربی زحمت کش و بسیار دقیق به جزئیات است" بخشی از سخنان دستیار او.


۵) بهترین شاگرد بیلسا، مربی سابق اتلتیکو


در هر مصاحبه و هر بار در هر جا که از تاتا درباره بهترین مربی دنیا سوال شده است، پاسخ او یکی بوده "مارچلو بیلسا" . "او بهترین است، همه چیز را به خوبی توضیح میدهد، توانایی فوق العاده ای در منتقل کردن آنچه انتظار دارید به کار دارد. علاوه بر این، بدون خستگی، او بهترین و باهوش ترین است." تفاوت او با بیلسا در این است که او مانند بیلسا افراطی نیست. او میتواند خودش را با هر شرایطی تطبیق دهد.


۶) ارجعیت جمع به فرد


تاتا بیشتر به فوتبال جمعی اعتقاد دارد تا فوتبال فردی، حتی اگر بهترین باشگاه دنیا باشد. او میداند گروه به موفقیت میرسد زیرا تیم مثل یک زنجیر به هم متصل شده است. همچنین او هوادار فوتبال تهاجمی است که بتواند با حرکت های سریع موقعیت های بسیار خطرناک ایجاد کند، با وجود ریسک.


۷) اعتقاد به بازی با پای دروازه بان و مهاجم کلاسیک


تاتا همانند استایل بارسا، دوست دارد تا بازی را از دروازه آغاز کند، به همین دلیل او به دروازه بانی با بازی با پای خوب نیازمند است. به هر حال او به مهاجم های کلاسیک "9" همانند لارسن و زلاتان که در بارسا جواب ندادند هم اعتقاد دارد.


۸) دوست دارم تا در بازی عرق کنم


او دوست دارد تا در خلال بازی راحت باشد به همین خاطر تاتا ترجیح میدهد تا گرمکن بپوشد و در کنار زمین حاضر باشد زیرا "احساس بهتری میکنم، دوست ندارم لباس عروسی بپوشم و از کنار زمین بازی را تماشا کنم." یک خصوصیت دیگر که از بیلسا گرفته است.


۹) کم کردن خطر یکی از شیاطین باشگاه: بازی در هوا


در سال های اخیر، یکی از نواقصی بارسا که هم در دوران پپ بود و هم تیتو، بازی هوایی بود و گل های زیادی که از این ناحیه دریافت میشد. یکی از الویت های تاتا میتواند تقویت بارسا در این ناحیه باشد، زیرا او به بازی هوایی قوی اعتقاد راسخی دارد. "من فکر میکنم با تمرین شما پیشرفت هم میتوانید کنید."


۱۰) تواضع، سادگی و ارزش:*


کسانی که او را میشناسند، از او همیشه به عنوان یک شخص عالی یاد کرده اند. "او آدمی است که با تواضع و سادگی اش شناخته میشود" او دوست دارد تا ناشناخته باشد و دوست دارد تا اطرافیانش مردمانی با سواد حضور داشته باشند.

[ چهارشنبه دوم مرداد 1392 ] [ 11:53 ] [ SH - DV ]
نظرات 1 + ارسال نظر
شارژ رایگان سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:49 http://sharjerayegan.ir

سلام دوست عزیز. وبلاگ خیلی خوبی داری. اگه مایل باشی با هم تبادل لینک داشته باشیم. راستی من یه سامانه تبادل لینک اتوماتیک هم دارم دوست داشتی به این هم سر بزن

http://weblogbaz.ir/link

ممنون با چه عنوانی لینکتون کنم؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد