بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

سیستم عامل جدید هواوی در راه است

مدیرعامل شرکت چینی هواوی اعلام کرد یکی از تیم‌های تخصصی این کمپانی در چین، در حال آماده کردن سیستم عامل تحت موبایلی هستند که قرار است به عنوان سیستم عامل پشتیبان، بر روی گوشی‌های این شرکت ارائه شود. وان بیائو اعلام کرد این سیستم عامل را برای زمانی نیاز داریم که هیچ کدام از شرکت‌های تولید سیستم عامل، اجازه ندهند از محصولاتشان استفاده کنیم. او البته تایید کرد که زمان ارائه این سیستم عامل به این زودی‌ها نخواهد بود اما شرکتش با سرمایه انسانی و مالی قابل توجهی، بر روی این پروژه کار می‌کند.

 

 

باید منتظر باشیم تا اطلاعات جدیدتری از این سیستم عامل اعلام شود. با توجه به وجود بازار قابل توجه در چین و کاربران بیشماری که از خدمات مخابراتی و موبایلی آن استفاده می‌کنند، اعلام این خبر می‌تواند بر بازار سیستم عامل‌ها در منطقه شرق آسیا تاثیرگذار باشد.

تصاویر بی‌نظیری که شلیک گلوله زیر آب را نشان می‌دهند

تصاویر بی‌نظیری که شلیک گلوله زیر آب را نشان می‌دهند

آیا این موضوع برای شما هم جذاب است تا بدانید شلیک گلوله در زیر آب چطور به نظر می‌رسد؟ یک عکاس مشتاق به نام Tuohy با کمک دوربین سریعش،‌تصاویر جالبی از شلیک گلوله در زیر آب را ضبط کرده که از دیدن آنها لذت خواهید برد. او از اسلحه گلاک ۲۲ در استخر خانه اش استفاده نموده و یک فیلم ۱۲۰ فریم در ثانیه‌ای از ضبط کرده است.

از دوربین ضدآب Pentax Optio WG-2 برای فیلم‌برداری شلیک گلوله استفاده نموده است. این دوربین قادر به ضبط ویدیو با ۱۲۰ فریم در ثانیه است که در مقابل دوربین‌های فوق‌ حرفه‌ای امروزی که قادر به ضبط چندصد فریم در ثانیه می‌باشند، حرفی برای گفتن ندارد. اما نتیجه کار آن جالب و دیدنی است.

underwater-shooting-1

اگر تصور می‌کنید شلیک در استخر خانه باعث آسیب رساندن به دیوار استخر می‌شود، پس ویدیو پایین را از دست ندهید (ویدئو اصلی با کیفیت بهتر را در اینجا ببینید):

همانطور که در ویدیو مشاهده کنید گلوله پس از چند متر حرکت در آب متوقف می‌شود.

underwater-shooting-2

حالا می‌توانید این ویدیو را با ویدیوی که توسط یک دوربین حرفه‌ای و سریع گرفته شده است مقایسه کنید (ویدئو اصلی با کیفیت بهتر را در اینجا ببینید):

تلفن هوشمند خود را با پدال زدن شارژ کنید

http://axgig.com/images/89823505680880572894.jpg

کاراگاه گجت:اکوایکس پاور دوچرخه‌ای است که انرژی حرکتی پدال دوچرخه را به الکتریسته تبدیل کرده تا بتوان از آن برای شارژ کردن تلفن‌های هوشمند یا دستگاه‌های مشابه استفاده کرد.

تاکنون محصولات فناورانه مختلفی ساخته شده که می‌تواند انرژی حرکتی را به انرژی الکتریسته تبدیل کند اما این دوچرخه به واسطه شارژ کردن تلفن همراه یا دستگاه موقعیت‌یاب ماهواره‌ای و فراهم کردن انرژی الکتریسیته برای نورهای جلویی به طور همزمان خود را با سایر محصولات از این دست متمایز کرده است.

http://axgig.com/images/77735084712958133270.jpg
این محصول فناوری اکوایکس پاور دو ساختار مهم را تغییر داده است، فرمان دوچرخه منطبق شده با صفحه لمسی و بدنه ضد آب که دربرگیرنده تلفن‌های هوشمند آی‌فون، آندروید، ویندوز، بلک‌بری، دستگاه‌های پخش موسیقی و اکثر مدل‌های GPS‌ها است که به چرخ جلو متصل می‌شود.

 

http://axgig.com/images/12684290093691546047.jpg
یک دستگاه دینام که از کلاج برای ارتباط با حرکت‌های چرخ و تبدیل انرژی حرکتی به الکتریسیته استفاده می‌کند نیز به چرخ متصل است و هر دو ساختار با یک کابل به هم وصل شده‌اند. بدنه اصلی این دستگاه دربرگیرنده یک چراغ جلو و یک چراغ عقب است که هرکدام از آنها با LED روشن می‌شود و توسط یک کلید روشن/خاموش که در فرمان دوچرخه قرار گرفته کنترل می‌شود.
چراغ‌های عقب و جلوی دوچرخه نور خود را از یک باتری لیتیوم – یون 700 mAh تامین می‌کند که چراغ‌ها و شارژ را تا 5/1 ساعت بدون پدال زدن روشن نگاه می‌دارد تا از این امر اطمینان داشته باشید که اگر در ترافیک مسیر بمانید چراغ‌های دوچرخه در زمان شب خاموش نمی شوند. این دوچرخه از سوی شرکت اکوایکس گیر با قیمت 99/99 دلار عرضه شده است.

 

نظرات (0) مک‌بوک پرو با صفحه نمایش 3/13 اینچی رتینا

http://axgig.com/images/21809431384261724813.jpg

کاراگاه گجت:اپل درحال تولید نسخه 3/13 اینچی مک بوک پرو است که این به معنای تسهیل حمل و نقل و قیمت پایین‌تر این رایانه‌های قابل حمل در مقایسه با نسخه‌های کنونی 15 اینچی آن است.

تولید صفحه نمایش 3/13 اینچی مک بوک پرو که قسمت اعظم رایانه‌های قابل حمل اپل را دربرمی‌گیرد، آغاز شده است.
مک‌بوک پرو رده‌ای از رایانه‌های مکینتاش قابل حمل از شرکت اپل است که برای بازار کاربران حرفه‌ای طراحی شده و در بالاترین رده از خانواده مک‌بوک قرار دارد. تولید این صفحه نمایش با تراکم پیکسل 2560 در 1600 آغاز شده و در نهایت صفحه نمایش آن از 15 اینچ به 3/13 اینچ کاهش می‌یابد. براساس اظهارات ریچارد شیم از تحلیلگران DisplaySearch، شرکت‌های سامسونگ، ال جی و شارپ نیز درحال ساخت صفحات نمایش جدید هستند. شیم اظهار کرد که انتظار می‌رود حجم تولید این محصول در مقایسه با صفحه نمایش رتینای 4/15 مک‌بوک پرو به طور قابل توجهی بیشتر باشد.
درحالی‌که تولید مک‌بوک پرو 4/15 اینچی تنها چند صد هزار دستگاه است، انتظار می‌رود که تولید صفحه نمایش جدید به یک تا دو میلیون دستگاه برسد. این درحالی است که براساس اظهارات شیم، این حجم به نرخ سوددهی این محصول بستگی دارد و تولیدکننده باید بررسی کند که چه مقدار از سود آن باز می‌گردد. اگر سود مناسب باشد در آن صورت تولید آن افزایش می‌یابد.
یکی از ویژگی‌های صفحه نمایش رتینای شرکت اپل این است که تعداد قابل توجهی از پیکسل‌ها را در یک فضای کوچک جای داده است. درحال حاضر صفحه نمایش رتینای مک‌بوک پرو دارای تراکم پیکسل 2880 در 1800 است که این میزان بسیار بیشتر از چیزی است که سازندگان لپ‌تاپ‌ها می‌توانند در صفحه نمایش ارائه کنند.
احتمالا یکی از جذاب ترین بخش مک‌بوک پروها با صفحه نمایش رتینای 3/13 اینچی قیمت آن خواهد بود که گفته می‌شود این مبلغ کمتر از 2.199 دلار خواهد بود؛ چرا که این قیمت، مبلغ پایه مدل 4/15 اینچی است. از آنجا که تولید این محصول آغاز شده است، این احتمال وجود دارد که مک‌بوک پرو 3/13 اینچی پاییز امسال وارد بازار شود.
مک‌بوک پرو (MacBook Pro) برای اولین بار در ژانویه 2006 توسط استیو جابز مدیرعامل شرکت اپل معرفی شد و بلافاصله پیش خرید آن برای تحویل در اواسط ماه فوریه در سایت اپل آغاز شد. این رایانه‌ها جانشینی برای مدل‌های سری پاوربوک G4 محسوب می‌‌شود، همچنین اولین لپ‌‌تاپ مکینتاش است که توسط پردازنده‌های دو هسته‌ای شرکت اینتل پشتیبانی شده است.
نسل دوم این رایانه‌های قابل‌حمل در اکتبر 2008 معرفی شد و پس از آن در سال‌های 2009 تا 2012 تکامل یافت و حتی در اواسط سال 2010 حضور پردازنده‌های چهارهسته‌ای اینتل یعنی از سری core i7 نیز در مک ‌بوک پرو به آن قدرت داد.
نسل سوم مک ‌بوک در ژوئن 2012 طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد و از جمله ویژگی‌های جدید آن برخورداری از صفحه نمایش رتینا با وضوح بالای 2880 در 1800 است.

ایفون 5 به ایران رسید

با آغاز فروش جهانی آیفون 5 در چند کشور جهان، پای این گوشی به ایران هم باز شد و در حال حاضر می‌توانید با قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومن آن را از برخی سایت‌های فروش گوشی خریداری کنید. در برخی از مغازه‌های موبایل فروشی نیز قیمت آیفون 5 به رقم عجیب 4 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است و به نظر می‌رسد تب خریدن جدیدترین محصول اپل، به این صورت نیز در ایران به وجود آمده است.

البته این رقم‌های نجومی، همیشه در چنین شرایطی به وجود می‌آید و به نظر می‌رسد با وارد شدن تعداد بیشتری از این گوشی، قیمت آن به تدریج کاهش یابد.

تاکسی خلاقانه صدا

Sound Taxi
Sound Taxi

AiAiAi، تولید کننده خوش نام هدفون به کمک طراح یوری سوزوکی یک تاکسی منحصر به فرد و جذاب با نام Sound Taxi را خلق کرده‌اند که وظیفه آن تبدیل آلودگی صوتی محیط به موزیک زنده است. همه جای این تاکسی مشکی رنگ از اسپیکر و تجهیزات صوتی پوشانده شده است. هدف از طراحی و ساخت این تاکسی تبدیل آلودگی صوتی خیابان‌های لندن به موزیک زنده است. برروی سقف این خودرو میکروفن‌ کار گذاشته شده که صدای آزاردهنده محیط را دریافت و از طریق نرم‌افزار خاصی نویز محیط را تجزیه و تحلیل نموده و سپس به موزیک تبدیل می‌کند.

بدنه این تاکسی از اسپیکر، شیپور و دیگر ابزارهای پخش صدا پوشیده شده است. نکته جالب توجه در مورد این تاکسی این است که موزیک از قبل ضبط شده از طریق آن پخش نمی‌شود بلکه براساس صدای محیط و دریافت و تجزیه و تحلیل آن، موزیک خلق و در همان زمان پخش می‌شود. طراح نرم‌افزار این سیستم، Mark McKeague از سیستم Ableton Live برای تبدیل صدا به موزیک بهره برده است.

sound taxi

طراحان این خودرو چند روزی در شهر لندن حرکت کرده و به ضبط نمونه‌های صدای محیط پرداخته‌اند و پس از تجزیه و تحلیل صداها، سیستم را راه‌اندازی کرده‌اند. حالا این تاکسی در شهر لندن می‌چرخد و صدای آزاردهنده خیابان‌های را به موزیک دوست‌داشتنی بدل می‌کند.

نظر شما در مورد این ایده خلاقانه چیست؟