بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

بوگاتی

بوگاتی (Bugatti) شرکت خودروساز فرانسوی با عملکرد بالا است. این شرکت در سال ۱۹۰۹ توسط نابغه‌ای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکتهای هم دوره خود با شکست مواجه شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط فولکس واگن خریداری شد و تولید بسیار محدودی دارد.

ویرون برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه اتومبیل توکیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-۱۸ بود که از سه ردیف ۶ سیلندر در کنار هم تشکیل شده بود. مدیر عامل کل فلوکس واگن قول ساخت آن را در سال ۲۰۰۰ داد اما تصمیم بر به کار گیری یک موتور W-۱۶ به جای موتور ۱۸ سیلندر قبلی بود، که به شکل W-۱۶ (یعنی دو موتور ۸ سیلندر V شکل در کنار یکدیگر) است . این قول به دلیل مشکلاتی که در سر راه پیش آمد عملی نشد.ویرون در سرعت‌های بالا پایداری کمی داشت که همین امر باعث تصادف و نابودی یکی از مدل‌های آزمایشی آن گردید و یک دستگاه دیگر هم در Monterey در هنگام معرفی در مقابل هزاران چشم، از پیست خارج شد که بسیاری را ناامید کرد.

بعد از هزاران ساعت کار طاقت فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید. پیشرانه۱۶ سیلندر نهایی به حجم ۷۹۹۳ سی سی می‌باشد. در تبلیغات گفته شد که این مدل ۱۰۰۱اسب بخار قدرت دارد که البته آزمایش‌ها دیتل قدرت واقعی را بین ۱۰۲۰ تا ۱۰۴۰ اسب بخار نشان داد. بدین ترتیب این اتومبیل قوی‌ترین اتومبیل تولید انبوه جهان است. حداکثر سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۲٫۵ ثانیه است(اگر ویرون ۳۴۰ کیلوگرم سبک تر بود شتاب آن به عدد ۱٫۶ ثانیه می‌رسید.) که آن را به یکی از سریعترین خودروهای جهان مبدل نموده‌است.

البته قیمت آن که ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار می‌باشد هم رکورددار بوده و آن را به یکی از گران قیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا تبدیل کرده‌است. بوگاتی تخمین ۳۰۰ دستگاه را برای تولید ویرون اعلام کرده‌است. در ماه مارس۲۰۰۶ کارخانه اعلام کرد که تا آن تاریخ ۷۰ سفارش به کمپانی رسیده‌است. کارخانه، این اتومبیل را توسط نمایندگان بنتلی در شعب لندن، میامی، تروی، بورلی هیلز، سن دیگو، پاسادنا، گرینویچ و یک نماینده در عربستان سعودی به فروش می‌رساند.

گل ویا به رئال

برای دانلود روی ادرس زیر کلیک کنید                                                         http://s2.picofile.com/file/7162850000/%DA%AF%D9%84_%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7_%D9%88%DB%8C%D8%A7_%D8%A8%D9%87_%D8%B1%D8%A6%D8%A7%D9%84_%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%AF_%D8%AF%D8%B1_%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85.wmv.html

زندگی نامه لیونل اندرس مسی بهترین بازیکن تاریخ

 شناسنامه
- نام کامل» لیونل آندرس مسی
- تاریخ و محل تولد: ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریوی آرژانتین
- ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
- قد: ۱۶۹ سانتی متر
- وزن: ۶۷ کیلوگرم
- باشگاهها: جوانان بارسلونا، بارسلونا
- نخستین بازی ملی: آگوست ۲۰۰۵ برابر مجارستان
- افتخارات: قهرمان رقابتهای فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)، لالیگای اسپانیا (۲۰۰۵)، سوپر جام اسپانیا (۲۰۰۵)، بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵) ، بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال(۲۰۰۵)بهترین بازیکن جوان جهان (۲۰۰۶)

اولین گل
یک‌ فوروارد کامل‌ زمانی‌ کارش‌ را صحیح‌ انجام‌ داده‌ که‌ گلی‌ را به‌ ثمر رسانده‌ باشد. «مسی‌» در این‌ دیدار گلی‌ به‌ ثمر نرساند، اما یک‌ بار در موقعیت‌ گل‌ قرار گرفت‌ که‌ دفاع‌ حریف‌ روی‌ او تکل‌ خطا انجام‌ داد و یک‌ ضربه‌ آزاد به‌ نفع‌ «بارسا» اعلام‌ شد و زننده‌ این‌ ضربه‌ هم‌ کسی‌ نبود جز رونالدینیو که‌ با این‌ ضربه‌ اولین‌ گل‌ بازی‌ را به‌ ثمر رساند.
سیستم جوانگرا «مسی‌» در «روناریو» متولد شده‌ است‌، در آرژانتین‌أ اما در «بارسلونا» همه‌ او را از خودشان‌ می‌دانند و به‌ نظر می‌رسد یکی‌ از اولین‌ محصول‌های‌ سیستم‌ جوان‌گرای‌ بارسلون‌ جدید باشد. با اینکه‌ رونالدینیو، اتوئو و دکو نام‌های‌ معروفی‌ هستند و در همه‌ جای‌ دنیا شناخته‌ شده‌اند، اما «بارسلونا» به‌ محصولات‌ جوان‌ داخلی‌ خود نیز می‌بالد و «مسی‌» آخرین‌ فرد از حلقه‌ نام‌های‌ پرداخته‌ شده‌یی‌ در «بارسلون‌» است‌ که‌ نام‌هایی‌ چون‌ «کارلوس‌ پویول‌»، «ژاوی‌ هرناندز»، «ویکتور والدز»، «آندره‌ اس‌ اینیستا» و... را شامل‌ می‌شود.مقایسه با مارادونامسی‌ در سال‌ 1987 به‌ دنیا آمده‌ است‌. در پنج‌ سالگی‌ بازی‌ فوتبال‌ را آغاز کرده‌ )در باشگاه‌ گراندولی‌(أ در تیمی‌ که‌ پدرش‌ هم‌ در آن‌ مشغول‌ فعالیت‌ بوده‌ است‌. توانایی‌های‌ او مسوولان‌ باشگاه‌ «نیول‌ اولدبویز» را قانع‌ کرد که‌ «لیونل‌» را به‌ خدمت‌ بگیرند و او به‌ برادر بزرگترش‌ که‌ در آن‌ باشگاه‌ بازی‌ می‌کرد ملحق‌ شد. مربی‌ او در آن‌ باشگاه‌ «ایزیگو دومینگوئز»، می‌دانست‌ که‌ او استعداد شگرفی‌ در خود پنهان‌ دارد. او می‌گوید: «او می‌توانست‌ کارهایی‌ با توپ‌ انجام‌ دهد که‌ قوانین‌ فیزیک‌ را به‌ بازی‌ می‌گرفت‌. تنها کسی‌ که‌ قبل‌ او دیده‌ام‌ که‌ چنین‌ توانایی‌هایی‌ دارد، «دیه‌گو مارادونا» است‌...
مشکلات پزشکی
پیشرفت‌ «مسی‌» با اخباری‌ که‌ نشان‌ از یک‌ بیماری‌ هورمونی‌ در او داشت‌ که‌ باعث‌ توقف‌ رشد او می‌شد، تحت‌الشعاع‌ قرار گرفت‌. پدرش‌ تصمیم‌ گرفت‌ به‌ «کاتالونیا» مهاجرت‌ کند تا بتواند هزینه‌ درمانی‌ سنگین‌ او را به‌ نحوی‌ تامین‌ کند، اما «بارسلونا» همه‌ چیز را در مورد استعداد «لیونل‌» جوان‌ می‌دانست‌ و بنابراین‌ پیش‌قدم‌ شد تا هزینه‌های‌ درمان‌ او را بپردازد و همچنین‌ با او قراردادی‌ برای‌ بازی‌ در تیم‌ جوانان‌ «بارسلونا» منعقد شد.
آغاز به کار در اسپانیا
وقتی‌ «مسی‌» پا به‌ اسپانیا گذاشت‌ فقط‌ یک‌ متر و چهل‌ سانتی‌ متر قد داشت‌. اما قد و هیکل‌ و نیز توانایی‌های‌ او بسرعت‌ شروع‌ به‌ رشد کردند و در مدت‌ زمان‌ کوتاهی‌ حدود سی‌ سانتیمتر به‌ قد او اضافه‌ شد. پس‌ از به‌ ؤمر رساندن‌ سی‌ و هفت‌ گل‌ و سی‌ بازی‌ در اولین‌ فصل‌ بازی‌اش‌، فدراسیون‌ فوتبال‌ اسپانیا به‌ او پیشنهاد کرد تا در تیم‌ ملی‌ اسپانیا شروع‌ به‌ بازی‌ کند. مربی‌ تیم‌ زیر شانزده‌ ساله‌های‌ اسپانیا در آن‌ زمان‌ یعنی‌ آقای‌ «گینس‌ مندس‌» یکی‌ از بزرگترین‌ علاقه‌مندان‌ او بود. او در مورد «مسی‌» در آن‌ زمان‌ گفت‌: «در میان‌ بازیکنانی‌ در این‌ سن‌، او بهترین‌ بازیکنی‌ است‌ که‌ من‌ در عمرم‌ دیده‌ام‌.»
ثبت رکورد برای بارسلونا
در نوامبر سال‌ 2003، مسی‌ در یک‌ بازی‌ دوستانه‌ در مقابل‌ «اف‌ ث‌پورتو» بازی‌ کرد و یک‌ سال‌ بعد هم‌ اولین‌ بازی‌ رسمی‌اش‌ با پیراهن‌ بارسلونا را در مقابل‌ تیم‌ «اسپانیول‌» به‌ انجام‌ رساند. او در فصل‌ گذشته‌ در بازی‌های‌ چندی‌ ظاهر شد، من‌ جمله‌ در لیگ‌ قهرمانان‌ مقابل‌ «شاختار دونتسک‌». پس‌ از آن‌ در بازی‌ مقابل‌ «آلباسته‌» بود که‌ «لیوئل‌» با زدن‌ گل‌ در کتاب‌ رکوردهای‌ «بارسا» به‌ عنوان‌ جوانترین‌ گلزن‌ تاریخ‌ باشگاه‌ شناخته‌ شد.
بازیکنی جهانی
در تابستان‌ ستاره‌ اقبال‌ «مسی‌» بالاتر هم‌ رفت‌. او آرژانتین‌ را به‌ فتح‌ جام‌ جهانی‌ جوانان‌ رهنمون‌ شد. او در این‌ جام‌ عنوان‌ بهترین‌ گلزن‌ و بهترین‌ بازیکن‌ تورنمنت‌ را دریافت‌ کرد. مربی‌ آرژانتین‌ «خوزه‌ پکرمن‌»، او را در دیدار دوستانه‌ با مجارستان‌ به‌ تیم‌ ملی‌ بزرگسالان‌ دعوت‌ کرد، اما در این‌ بازی‌ او خودش‌ را نشان‌ نداد و از حیث‌ کارکرد منفی‌ در صدر اخبار قرار گرفت‌. «مسی‌» در این‌ بازی‌ دو دقیقه‌ پس‌ از ورود به‌ زمین‌ توسط‌ داور از بازی‌ اخراج‌ شد.
قرارداد جدید
«بارسلونا» از این‌ می‌هراسید که‌ مبادا باشگاه‌های‌ دیگر جواهرش‌ را از چنگ‌ باشگاه‌ در آورند، بنابراین‌ پس‌ از مدت‌زمان‌ کوتاهی‌ پس‌ از یک‌ قرارداد پنج‌ ساله‌، به‌ او پیشنهاد تمدید قرارداد دادند و با او تا سال‌ 2014 با حقوق‌ صد و پنجاه‌ میلیون‌ پوند که‌ هم‌ تراز قرارداد رونالدینیو بود، قرارداد بستند.

استعداد ویژه‌
مشکل‌ آنجا بود که‌ بارسلونا در دیدارهای‌ لیگ‌ اسپانیا نمی‌توانست‌ از مسی‌ استفاده‌ کند. ملیت‌ غیراسپانیایی‌ او اجازه‌ چنین‌ کاری‌ را به‌ باشگاه‌ در سال‌ جاری‌ نمی‌داد. اما اعطای‌ عنوان‌ شهروند افتخاری‌ اسپانیا به‌ او به‌ این‌ معناست‌ که‌ او دوباره‌ می‌تواند در ترکیب‌ تیم‌ مردمی‌ و محبوب‌ اسپانیا قرار گیرد. «ریکارد» عقیده‌ دارد می‌تواند از «مسی‌» در هر بازی‌ استفاده‌ کند و می‌گوید که‌ پس‌ از درخشش‌ در مقابل‌ «اودینزه‌» اعتمادش‌ به‌ «مسی‌» بیشتر شده‌ است‌. او می‌گوید: «مسی‌ یک‌ بار دیگر نشان‌ داد که‌ چه‌ استعداد ویژه‌یی‌ دارد. او همچنان‌ جوان‌ است‌، اما حضورش‌ در تیم‌ حیاتی‌ به‌ نظر می رسد.

مارادونا و مسی

بعد از مارادونا هیچ فوتبالیستی نتوانست به خوبی یاد او را در دل ها زنده کند .تا این که بار دیگر در فوتبال آرژانتین حادثه ای رخ داد . و آن ظهور ستاره ای آرژانتینی، کوتاه قد، کم وزن با پوستی سفید بود به نام لیونل مسی. طولی نکشید که او با زدن ۳۷ گل در ۳۰مسابقه برای جوانان بارسلونا توجه همه را به خود جلب کرد . درمیان همه ی نگاه ها، نگاه دیگو آرماندو مارادونا جدی تر از همه او را می پایید. مارادونا با دیدن بازی های مسی به رازی بزرگ پی برد . احساس مارادونا به او می گفت که این بار جانشین واقعی او پیدا شده.پس از مدتی باتلاش مارادونا و مربی تیم جوانان بارسلونا مسی به بارسلونای اصلی راه یافت. و به این ترتیب ستاره ی جوان به یکی از بزرگترین آرزوهایش دست یافت .اما برای مسی با ارزش تر از بازی کردن در تیم بارسلونا داشتن حامی بزرگی همچون مارادونا بود . مارادونا اسطوره ای بی همتا و دارای عنوان بهترین بازیکن تمام دوران فوتبال است.عنوانی که حتی بازیکنانی مثل رونالدینیو و پله هم موفق به دریافت آن نشده اند .مارادونا بازیکنی فوق العاده تکنیکی ،باهوش و زیرکتر از حد معمول است .او کسی است که توانست برای گرفتن انتقام از انگلیسی ها برای لحظه ای دست خدا را قرض بگیرد.سلطه ی مارادونا بر دنیای فوتبال و به خصوص فوتبال آرژانتین به گونه ایست که تا بازیکنی در عرصه ی فوتبال می درخشد او را مفتخر به دریافت لقب مارادونا می کنند. بعد از مارادونا در تمام دنیا بازیکنان زیادی مارادونا نامیده شدند : مارادونای شرق، مارادونای غرب، مارادونای آسیا، مارادونای اروپا، مارادونای عرب و... . اما این موضوع یعنی خوانده شدن به نام مارادونا در آرژانتین کشور مارادوناها به گونه ی دیگری شکل گرفت . بیشتر بازیکنان آرژانتین در آغاز درخششان، مارادونا خوانده شده اند بازیکنانی مثل : آیمار، ریکلمه، توز و... . اما گویا هیچکدام لیاقت داشتن چنین لقبی را نداشتند و زیر سنگینی شهرت و افتخارات این نام کمر خم کردند .عدم موفقیت تمام این بازیکنان خود دلیلی بود تا کارشناسان و مردم بار دیگر به این باور برسند که مارادونا واقعا تکرار نشدنی است .

ویا

( پسر بچه ) در سوم دسامبر سال 1981 در لانگرو اسپانیا به دنیا امد.El Guaje دیوید سانچز ویا ملقب به

.


: سرعت، قدرت ضربه با هر دو پا، قدرت تمام کنندگی و... یکی از بهترین مهاجمان اسپانیا و حتی جهان به شمار میرود .


24 گل در فصل گذشته دارد.

 

 


1991 در تیم جوانان لانگرو اغاز کرد و به مدت 8 سال در این تیم توپ زد ودر سال 1999 به تیم اسپورتینگ جیجون نقل مکان کرد و در طی سه سال برای این 80 بازی انجام داد و 38 گل نیز به ثمر رساند. وی درسال 2003به رئال ساراگوسا پیوست و پس از دو سال موفقیت امیز به همراه این تیم که در 81 بازی 35 گل به ثمر رساند و به همراه این تیم به مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا وسوپر جام دست یافت در سال 2005 تیم والنسیا پیوست و هم اکنون در این تیم توپ میزند.

 

 


06-2005در 35بازی 24 گل در لالیگا به ثمر رساند و با اختلاف یک گل نسبت به ساموئل اتوو از رسیدن به عنوان اقای گلی لالیگا (ال پیچیچی)محروم ماند.


-تریک را برای والنسیا در همین فصل ودر بازی برگشت مقابل اتلتیکو بیلبائو انجام داد.

 

 


2005 برای تیم ملی انجام داد و اولین گل ملی خود را در نوامبر همین سال در مقابل اسلواکی به ثمر رساند.


23 بازیکنی بود که توسط لوییز اراگونز برای مسابقات جام جهانی2006المان انتخاب شد ودر اولین بازی در جام جهانی مقابل اوکراین دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند اما در مرحله 8/1 نهایی هر چند یکی از گل های اسپانیا را در مقابل فرانسه به ثمر رساند اما با شکست در این بازی از دور رقابت ها کنار رفتند.

 

 


 

- مقام قهرمانی جام حذفی اسپانیا به همراه ساراگوسا در سال 2004

 

- مقام قهرمانی سوپر جام اسپانیا به همراه ساراگوسا در سال 2004

 

- مقام سوم لالیگا به همراه والنسیا در سال 2005

 

-

افتخارات

 

دیوید یکی از

تیم ملی فوتبال والنسیا

 

دیود اولین بازی ملی خود را در سال

او اولین هت

باشگاه والنسیا

 

دیوید ویا در فصل

دوره بازیگری

 

دیود دوران بازیگری خود را از سال

دیوید شهرت و محبوبیت خود را از چهره ی زیبا وشکستن رکورد گلزنی والنسیا در یک فصل با زدن

دیود ویا بعلت داشتن مهارت های بسیار زیاد از جمله

 

دیود در فصل جاری برای باشگاه والنسیا و تیم ملی کشور اسپانیا بازی میکند

پدرو

این بازیگر گوش که در سانتا کروز تنه ریف به دنیا آمد، در آگوست 2004 و بعد از اینکه فوتبالش را با سی.دی اسیدرو آغاز کرد به بارسلونا پیوست.فصل گذشته او تجربه بازی در تیم اصلی را در برابر مورسیا در هفته نوزدهم و در برابر وایادولید در هفته بیست و نهم بدست آورد.او همچنین برای تیم دوم بارسا نیز مهره تاثیر گذاری بود و در 36 بازی که انجام داد 6 گل نیز به ثمر رساند. پپ گواردیولا به توانایی های او آگاه است و وقتی او را در مسابقات پیش فصل به اردوی تیم اصلی فراخواند نشان داد که در توانایی های وی هیچ شکی ندارد. با وجود اینکه او ذاتا یک چپ پاست، اما پدرو به خوبی میتواند توپ را با پای راست خود نیز حمل کند.

مشخصات فردی

نام: پدرو رودریگوئز لدسما
پست: مهاجم
محل تولد: سانتا کروز تنریف
تاریخ تولد: 28-07-1987
قد: 169 سانتیمتر
وزن: 64 کیلوگرم

اینیستا

آندرس اینیستا لوخان

آندرس اینیستا در سال 1996 هنگامی که فقط 12 سال سن داشت به بارسا پیوست و توانست استعداد خود را در تورنمنتی که برای آلباسته به میدان رفت به رخ همگان بکشد. وی به سرعت پیشرفت کرد وتوانست در سال 2001 از تیم جوانان به بارسلونای B راه یابد و توانست خود را بعنوان بازی ساز اصلی تیم زیر نظر جوزپ ماریا گونزالو مربی تیم مطرح کند.سرانجام رویای او در سال 2002 به حقیقت پیوست و لوئیس ونگال او را برای بازی با بورخه بلژیک در لیگ قهرمانان به تیم فراخواند و او در آن بازی توجه همه را به خود جلب کرد .او در فصل 2004-2005 با انجام 35 بازی در لیگ و 8 بازی در لیگ قهرمانان یکی از ارکان قهرمانی بارسا در آن فصل بود و با وجود نام های بزرگ خود را به عنوان یک بازیکن کلیدی مطرح کرد.در فصل 2005-2006 او به عنوان هافبک بازی ساز بجای ژاوی هرناندز که از مصدومیت بلند مدت رنج می برد انجام وظیفه کرد و با انجام 33 بازی در لیگ و 11 بازی در لیگ قهرمانان اروپا، یکی از بازیکنان کلیدی بارسا به شمار می رفت و با درخشش در آن فصل به تیم ملی اسپانیا برای انجام بازی های جام جهانی 2006 دعوت شد.شخصیت آندرس اینیستا بازیکنی خلاق و و سریعی است که در پست هافبک میانی انجام وظیفه می کند. در زمان لوئیس ونگال در پشت مهاجمین انجام وظیفه می کرد. اما در تیم فرانک رایکارد متمایل به راست بازی می کند.بازی در پست های گوناگون یکی از مهارت های او به شمار میرود

افتخارات

سوپر کاپ اسپانیا 07-2006

لیگ قهرمانان اروپا 06-2005

لیگ اسپانیا 06-2005

سوپر کاپ اسپانیا 05-2004

لیگ اسپانیا 05-2004

فیزیک بدنی

نام: آندرس اینیستا لوخان

محل تولد: آلباسته

تاریخ تولد: 1984/05/11

پست: هافبک

قد: 170 سانتی متر

وزن: 65 کیلوگرم

ژاوی

ژاوی هرناندز کریوس

ژاوی تمام دنیای فوتبالی اش را، در نوکمپ پایه گذاری کرده است، هنگامی به بارسا پیوست، که فقط 11 سال داشت. پیشرفت او در تیم واقعا سریع بود، طوری که در سال 98-97، از بارسلونای نوجوانان به بارسا ب پیوست.
در بارسا ب، ژاوی یک پایه اصلی تیم گوزالوو بود تا موفق شد با او، لیگ دسته دوم اسپانیا را کسب کند.رویای ژاوی از بچگی، شرکت در اولین بازی برای تیم اصلی بارسلونا بود، در حالی که در سال در تابستان 1998، برابر مایورکا بازی می کرد.او همچنین در مسابقات مهمی در سال 1999 شرکت کرد، که یکی از مهمترین آن ها، بازی قهرمانی در لیگ، تحت نظر لوئیس فانگال، مربی بارسا بود.فصل 2000-1999، یکی از بهترین فصل های هرناندز بود، زیرا با مصدومیت گواردیولا، فضا و میدان بسیاری به ژاوی جوان داده می شد. او در این مسابقات، به عنوان بازی ساز اصلی تیم نامیده می شد که اکنون هم به همین صورت، به کارش ادامه می دهد و یکی از کم نوسان ترین بازیکنان تیم است.با فان گال، ریسکئس، آنتیک و رایکارد، ژاوی همیشه کلیدی ترین بازیکن تیم بوده است و موفق شد، در حالی که فقط 25 سال سن داشت، در 300 امین بازی خویش برای بارسا، پا به میدان بگذارد.
ژاوی در یورو 2004 و جام جهانی 2002، درخشش خیره کننده ای داشت.شخصیت ژاوی در بیشتر بازی ها به عنوان بازیساز اصلی تیم نامیده می شود و توانایی این را دارد، که با سری کاملا بالا، تیم را به سمت جلو هدایت کند. در حالی که از تکنیک و توانایی های زیادی هم برخوردار است، همیشه به عنوان یک بازیکن روحیه بخش به تیم و ترکیب شمرده خواهد شد. وی می تواند با سری بالا، پاس های دقیق رو به جلو ارسال کند و تیم و خط میانی را، از زیر فشار بیرون آورد. او همچنین در دفاع کردن هم از توانایی های خاصی برخوردار می باشد.

افتخارات

07-2006 سوپرکاپ اسپانیا

06-2005 لیگ قهرمانان اروپا

06-2005 لیگ اسپانیا

06-2005 سوپرکاپ اسپانیا

04-2005 لیگ اسپانیا

99-1998 لیگ اسپانیا

فیزیک بدنی

نام: ژاوی هرناندز کریوس

پست: هافبک

محل تولد: ته راسا

تاریخ تولد: 25/1/1980

قد: 1 و 70

وزن: 68 کیلوگرم

بوسکتس

 متولد سابادل، او در سال 2005 از خاباک به آکادمی بارسا ملحق شد. آن سال، در تیم جوانان A، او در کنار بازیکنانی مانند بویان، جیووانی، خفرن و مارک روساس، سه جام عمده را به دست آورد.در فصل 2006/07 سرجی بوسکتس در تیم جوانان A ادامه داد و یکی از بازیکنان اصلی مربی آلکس گارسیا بود. در سومین سال حضورش و علی رغم بازی در پست هافبک، او در 26 بازی 7 گل به ثمر رساند.در فصل بعد، بوسکتس به تیم بارسا B زیر نظر پپ گواردیولا ارتقا یافت. او تا دوازدهمین بازی، اصلا به میدان نرفت اما از آنجا به بعد به یکی از بازیکنان ثابت تبدیل شد و در 23 بازی که انجام داد، 2 گل نیز به ثمر رساند. پس از بازی برای تیم اصلی در جام کاتالونیا فصل 2007/08 و سپس 2008/09، سرجی در 13 سپتامبر 2008 و در بازی مقابل راسینگ سانتاندر اولین بازی لیگ خود را انجام داد. او از ابتدا در ترکیب بود و 90دقیقه بازی کرد.سرجی بوسکتس پسر کارلس بوسکتس است که در دهه 90 دروازه بان بارسا بود.مشخصات سرجی بوسکتس هافبک کاملی است که به دلیل ذکاوتش در زمین، شناخته شده است. او خوب جاگیری می کند و بازیخوان خوبی است. بوسکتس به تیم امنیت می دهد چون به ندرت توپ را از دست می دهد و در وظایف دفاعی نیز مستحکم است.او بازیکن تنوع پذیری است و در موقعیت گلزنی قرار می گیرد. آگاهی تاکتیکی و همچنین قد بلندش (تقریبا 190 سانتی متر) به این معنی است که علاوه بر پست اصلیش در خط هافبک، می تواند به عنوان مدافع و یا مهاجم مرکزی نیز کار کند.

مشخصات فردی

نام: سرجی بوسکتس بورگوس
پست: هافبک
محل تولد: سابادل
تاریخ تولد: 16-07-1988
قد: 189 سانتیمتر
وزن: 73 کیلوگرم

ابیدال

اریک آبیدال

 نام:اریک آبیدال

تولد:11-09-1979{پاریس}

قد:186سانتی متر

وزن:76کیلوگرم

پست:مدافع چپ{چپ پا}

باشگاه ها:دوشر-موناکو-لیل-لیون

الوز

دنیل آلوز دا سیلوا

دنیل آلوز دا سیلوا

 دنیل آلوز داسیلوا

 

مشخصات فردی

نام: دنیل آلوز دا سیلوا
پست: مدافع
محل تولد: خوازیرو (برزیل)
تاریخ تولد: ۶-۵-۱۹۸۳
قد: ۱۷۳ سانتیمتر
وزن: ۸۰ کیلوگرم

آغاز به کار: اف سی بارسلونا – ویسلا ( ۴-۰، لیگ قهرمانان ) ۲۰۰۸/۰۸/۱۳
وبسایت شخصی: http://www.danialves20.com/eo

 

دنی آلوز یکی از قویترین و با کیفیت ترین گوش راست های دنیا است و بخش بسیار وسیعی از زمین بازی را پوشش میدهد . او در تابستان ۲۰۰۸ و در سن ۲۵ سالگی و بعد از ۶ سال حضور در سویا به بارسلونا پیوست.

 

 ادامه در ادامه مطلب . . . .

 

 

او در روز ۶ می ۱۹۸۳ در خوازروِ ( در ایالت باهیای برزیل ) به دنیا آمد . فوتبالش را از رده نوجوانان بزرگترین تیم آن منطقه یعنی” باهیا اسپورتا کلاب” آغازکرد . او از طریق رده های سنی آن باشگاه به رشد و پیشرفت ادامه داد و زمانی که تنها ۱۸ سال سن داشت نخستین بازی اش را برای تیم اصلی باشگاه که در آن زمان سکان مربیگری اش در دستان اواریستو دی ماکدا بازیکن سابق بارسا بود انجام داد .

در آن بازی باهیا مقابل پارانا ۰-۳ به برتری رسید و آلوز از همان ابتدا همگان را تحت تاثیر قرار داد . او یک پنالتی از حریف گرفت و یک پاس گل نیز داد . این بازی او موجب شد تا هواداران در ورزشگاه شعار ” ah , ah , ah , daniel titular”  را سر دهند .

نخستین افتخار حرفه ای آلوز قهرمانی باهیا در سال ۲۰۰۱ بود که بدنبال آن در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ قهرمانی نورز ایست کاپ هم به فهرست افتخارات او اضافه شد .  درخشش او منجر به دعوت او به تیم ملی زیر ۲۰ سال برزیل شد . سویا که او را زیر نظر داشت  او را بصورت قرضی به اروپا آورد .

این تیم آندولسی بخاطر رضایت از عملکرد او خیلی زود قرارداد او را دائمی کرد . در اواخر ۲۰۰۳ آلوز با تیم زیر ۲۰ سال برزیل قهرمان جهان شد . آن رقابت ها در امارات برگزار شد و برزیل در فینال اسپانیا (که در آن زمان اینیستا را در ترکیب داشت ) را با نتیجه ۰-۱ شکست داد . دنی آلوز به عنوان بهترین دفاع راست آن رقابت ها انتخاب شد .

در فصل ۰۴-۲۰۰۳  او برای سویا ۲۹ بازی انجام داد و به دفاع راست ثابت تیمش تبدیل شد و نقش زیادی در راه یابی سویا به بازی های اروپایی داشت.
با گذشت زمان، دنی آلوز به یکی از ستون های دفاعی سویا تبدیل شد و البته در حمله نیز شرکت داشت و توانست همراه تیمش در فصل ۰۶-۲۰۰۵ قهرمان جام یوفا شود. نام او برای بهترین بازیکن تورنومنت کاندید شد، و چند ماه بعد در ترکیب سویا در سوپرجام اروپا برابر بارسا به میدان رفت و به پیروزی رسید.

در فصل ۰۷-۲۰۰۶ باز هم آلوز یکی از ارکان سویا بود و همانند سوپرجام اسپانیا، آنها قهرمانی خود را در جام یوفا در گلاسگو تکرار کردند و قهرمان کوپا دل ری نیز شدند.

سال قبل از پیوستن به بارسا این برزیلی سوپرجام اسپانیا را در برابر رئال مادرید برد و همچنین بازی در لیگ قهرمانان را آغاز کرد و تا آخرین لحظات برای صعود از مرحله گروهی امیدوار بود اما در ترکیه به فنرباغچه باختند و حذف شدند. در فصل ۰۸-۲۰۰۷ آلوز ۳۳ بازی در لیگ انجام داد و تنها ناواس از این لحاظ از او جلوتر بود.

او اکنون یکی از بهترین بک راست های دنیا به حساب می آید . آلوز در تابستان ۲۰۰۸ به بارسا آمد . در نخستین فصل حضورش ، در قهرمانی های سه گانه اعجاب انگیز بارسا سهمی عمده داشت . او تنها بازی های بسیار اندکی را از دست داد اما یکی از آن بازی های اندک ، فینال لیگ قهرمانان در رم بود . او برغم مدافع بودن در ۵۴ بازی ای که انجام داد ۵ گل را به ثمر رساند .

در فصل دوم ، با وجود مشکلات مصدومیت ، انتخاب اول پست دفاع راست بود و دومین قهرمانی متوالی لالیگا را به سایر افتخاراتش اضافه کرد . او در ۲۹ بازی ۳ گل را به ثمر رساند .

آلوز علاوه بر این در تیم ملی برزیل یک عضو ارزشمند است . در تابستان ۲۰۰۷ او در قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا سهیم بود و دو سال بعد جام کنفدراسیون ها را در آفریقای جنوبی بالای سر برد .
خصوصیات

او در حدود ۱۷۳ سانتیمتر بلندی قامت و ۶۴ کیلوگرم وزن دارد اما آلوز در زمین از لحاظ فیزیکی قدرتمند است و توانایی این را دارد که در تمام نقاط زمین حضور داشته باشد. او خستگی ناپذیر است و مانند بیشتر پیستون های برزیلی سمت راست را کاملا در اختیا خود میگیرد، البته در دفاع بیش از حمله. او هشت گل نیز در طول این مدت برای سویا به ثمر رساند، که بیشتر آنها با پای چپش بود. او همچنین در موقعیت های توپ های مرده بسیار متبحر است.

پیکه

زندگینامه جرارد پیکه

 

نام کامل : جرارد پیکه برنابئو

تاریخ تولد : ۲ فوریه ۱۹۸۷

محل تولد : بارسلونا - اسپانیا

قد : ۱.۹۲ متر

پست : مدافع

باشگاه کنونی : بارسلونا

شماره پیراهن : ۳

 

تیم های جوانان :                    بارسلونا                    ۱۹۹۷- ۲۰۰۴

                                           منچستر یونایتد           ۲۰۰۴- ۲۰۰۵

 

تیم های بزرگسالان :               منچستر یونایتد           ۲۰۰۴- ۲۰۰۸

                                           زاراگوزا (قرضی)            ۲۰۰۶- ۲۰۰۷

                                           بارسلونا                      ۲۰۰۸ - .....

 

تیم ملی :                             اسپانیا-زیر ۱۷ سال       ۲۰۰۴

                                           اسپانیا-زیر ۱۹ سال       ۲۰۰۶

                                           اسپانیا زیر ۲۰ سال        ۲۰۰۷

                                           اسپانیا زیر ۲۱ سال        ۲۰۰۷- ۲۰۰۸

                                           اسپانیا                         ۲۰۰۹ 

 


جرارد پیکه برنابئو در یک خانواده ثروتمند کاتالانی بزرگ شد (پولدارن). پدر وی یک وکیل و مادرش مدیر یک موسسه پزشکی بود . پدربزرگ وی یعنی آمادور برنابئو نیز معاون سابق رییس جمهور بارسلوناست . مدتی شایعه شده بود که وی با مدل بالیوود و دختر شایسته ۲۰۰۸ انگلستان یعنی لیزا لازاروس ارتباط داشته است .

جرارد پیکه برنابئو کار خود را در تیم جوانان بارسلونا به عنوان هافبک چپ پا آغاز کرد . ولی قبل از این که اولین قرارداد حرفه ای خود را با باشگاه امضا کند تصمیم گرفت که به منچستر بپیوندد . اما طرف او در لیگ برتر به علت جوان بودنبیش از حد او حاضر به پرداخت هزینه به پیکه نشد و با وی قرارداد حرفه ای نبست .

جرارد در سال ۲۰۰۴ پس از پیوستن به منچستر بارسلونا را برای مدت ۴ سال ترک کرد . (قبل از حضور گواردیولا به عنوان رهبر و سرمربی تیم )

در ۲۷ می ۲۰۰۸ پیکه یک قرارداد ۴ ساله با بارسلونا پیوست . او شادی خود را از امضای دوباره قرارداد با تیم دوران جوانیش ابراز کرد اگرچه وی اظهار داشت که از طلسم خود در منچستر لذت می برد . وی در مصاحبه ای اعلام کرد :

من بسیار خوشحالم که برگشتم . من فکرنمی کردم که بازهم بتوانم این جا باشم ولی این برای من بسیار خوب است . منچستر باشگاه بزرگ و خوبی ست و من از پیروزی های خود در آنجا لذت بردم . بازی با بازیکنان کلاس جهانی بسیار به من کمک کرد و حالا من میخواهم که این را در بارسلونا ادامه بدهم .

پیکه یکی از ۴ بازیکنی است که موفق به کسب جام لیگ قهرمانان در دوسال متوالی به همراه تیم های مختلف شده است . ۳ بازیکن دیگر عبارتند از : مارسل دزایی - پائلو سوزا و ساموئل اتوئو .

پیکه همچنین به تیم ملی اسپانیا پیوست و اولین بازی و نمایش خود را در ۱۱ فوریه ۲۰۰۹ انجام داد و در سال ۲۰۱۰ او برای این تیم ۲۴ بازی انجام داد و ۴ گل نیز به ثمر رساند .

او همیشه در تیم اسپانیا حاضر بوده است . تیمی که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا برای اولین بار موفق به کسب مقام قهرمانی جهان شد

پویول

کارلس پویول، بازی و فوتبال اش را، در لامب دی سوگار، در یک محله کوچک بارسلونا آغاز کرد. هوش و ذکاوت او باعث شد، تا در سن 17 سالگی، به عنوان بازیکن جوان، در آکادمی بارسا ب، در لاماسیا، آغاز به کار با توپ در بارسا کند.به سرعت به بارسا ب منتقل شد و زیر نظر لوئیس فانگال، نخستین بازی اش را برابر وایادولید، در دوم اکتبر انجام داد. توانایی های او در دفاع راست، همگان را حیرت زده می کرد. بعد از رای نهایی مربیان، کارلس پویول، به عنوان دفاع مرکزی متخصص شناخته شد.در فصل 04-2003، پویول عنوان سومین کاپیتان بارسا را به خود اختصاص داد، در حالی که 27 بار برای بارسا در لیگ بازی کرده بود، و 9بار در جام یوفا و سایر مسابقات.پویول صبور، تا فصل 06-2005 صبر کرد، تا اولین مدال رسمی خویش با تیم اصلی اف سی بارسلونا را کسب کند و نقش بسیار مهمی در کسب عنوان قهرمانی بارسا، در لیگ قهرمانان اروپا داشت و یک پایه برای تیم فرانک رایکارد شناخته می شد.پویول فصل 06-2005 را هم با قدرتی دیرینه آغاز کرد و کمک های زیادی را به خطر دفاع تیم کرد. در اکتبر 2005، گل پویول با ضربه سری به یاد ماندی، از یاد هیچ هوادار بارسایی پاک نخواهد شد. این گل بارسا را کمک کرد، تا 5-0 رئال سوسیه داد را به در هم بکوبد.کارلس پویول نه تنها در بارسا یک مهره اصلی به حساب می آید، بلکه در تیم ملی اسپانیا، حضوری مقاوم در جام جهانی 2002 داشت و در جام ملت های اروپا بسیار خوش ظاهر شد؛ همچنین بازی فوق العاده اش در جام جهانی آلمان 2006 به یاد ماندنی است.شخصیت کارلس پویول، روی زمین بی نظیر دفاع می کند و توانایی انتقال توپ به پستی دیگر را با قدرت و تعصب خاصی دارد. او روی زمین، از توانایی های گوناگونی برخوردار است که مورد توجه هواداران بارسلونا قرار گرفته است.روی ضربات آزاد و کرنر ها، به خوبی در جنگ های هوایی شرکت می کند و به شکلی هیجان انگیز، می پرد و از سایرین، کمی بلند تر به نظر می رسد و به خوبی از قد خود استفاده می کند.

افتخارات

07-2006 سوپرکاپ اسپانیا

06-2005 لیگ قهرمانان اروپا

06-2005 لیگ اسپانیا

06-2005 سوپرکاپ اسپانیا

04-2005 لیگ اسپانیا

فیزیک بدنی

نام: کارلس پویول سافورکادا

پست: دفاع

محل تولد: پوبلا دی ساگور

تاریخ تولد: 13/4/1978

قد: 1 و 78

وزن: 80 کیلوگرم

والدز

 

 

نام: ویکتور والدز آریباس (شماره 1)

وزن: 78 کیلوگرم

محل تولد: هاسپیتالت دل لیوبرجات (اسپانیا)

زمان تولد: 14 ژانویه 1982

قد: 183 سانتیمتر

زندگینامه:

ویکتور والدس نوجوان در 1 جولای 1992 از پنا سینکو کوپاس به بارسا آمد. در سپتامبر همان سال مجبور شد با خانواده اش به تنریف رود و تا سه سال بعد از آن نتوانست به بارسا برگردد.
بعد از اثبات تواناییهایش در تیم جوانان و بارسا (ب)، مربیان تیم در فصل 2003 - 2002 تصمیم گرفتند که وقت آمدن ویکتور به تیم اصلی فرا رسیده است. در ابتدا او و روبرتو بونانو به طور نوبتی درون دروازه قرار می گرفتند اما او آن فصل را به عنوان دروازه بان اصلی بارسا به پایان رساند

او فصل 2004 - 2003 را به عنوان عضوی از 11 نفر اصلی تیم شروع کرد و نمایشهای بسیار خوبی از خود نشان داد و به تیم کمک کرد تا در رده های بالای جدول قرار گیرد.

موقعیت:

او دروازه بان بسیار قدرتمندی است. علی رغم سن کمش، علاقه زیادی به راهنمایی و هدایت دفاعش دارد. او وجه تشابه زیادی با دروازه بان تیم ملی آلمان،اولیور کان، دارد. خود ویکی از علاقه مندان به کان است.
در اولین فصل حضورش، نسبت به اینکه کی باید از دروازه خارج شود کمی متزلزل بود اما اکنون این
ضعف را به خوبی برطرف کرده است. او پتانسیل فوق العاده ای دارد و برای یورو 2004 تا آستانه حضور در تیم ملی پیش رفت اما در آخرین لحظات جایش را آرانزوبیا، دروازه بان بیلبائو، گرفت

افتخارات:

بارسا:
- قهرمان لالیگا:
2004 - 2005

- قهرمان سوپر جام اسپانیا:
2005 - 2006

 

 

نام: ویکتور والدز آریباس (شماره 1)

وزن: 78 کیلوگرم

محل تولد: هاسپیتالت دل لیوبرجات (اسپانیا)

زمان تولد: 14 ژانویه 1982

قد: 183 سانتیمتر

زندگینامه:

ویکتور والدس نوجوان در 1 جولای 1992 از پنا سینکو کوپاس به بارسا آمد. در سپتامبر همان سال مجبور شد با خانواده اش به تنریف رود و تا سه سال بعد از آن نتوانست به بارسا برگردد.
بعد از اثبات تواناییهایش در تیم جوانان و بارسا (ب)، مربیان تیم در فصل 2003 - 2002 تصمیم گرفتند که وقت آمدن ویکتور به تیم اصلی فرا رسیده است. در ابتدا او و روبرتو بونانو به طور نوبتی درون دروازه قرار می گرفتند اما او آن فصل را به عنوان دروازه بان اصلی بارسا به پایان رساند

او فصل 2004 - 2003 را به عنوان عضوی از 11 نفر اصلی تیم شروع کرد و نمایشهای بسیار خوبی از خود نشان داد و به تیم کمک کرد تا در رده های بالای جدول قرار گیرد.

موقعیت:

او دروازه بان بسیار قدرتمندی است. علی رغم سن کمش، علاقه زیادی به راهنمایی و هدایت دفاعش دارد. او وجه تشابه زیادی با دروازه بان تیم ملی آلمان،اولیور کان، دارد. خود ویکی از علاقه مندان به کان است.
در اولین فصل حضورش، نسبت به اینکه کی باید از دروازه خارج شود کمی متزلزل بود اما اکنون این
ضعف را به خوبی برطرف کرده است. او پتانسیل فوق العاده ای دارد و برای یورو 2004 تا آستانه حضور در تیم ملی پیش رفت اما در آخرین لحظات جایش را آرانزوبیا، دروازه بان بیلبائو، گرفت

افتخارات:

بارسا:
- قهرمان لالیگا:
2004 - 2005

- قهرمان سوپر جام اسپانیا:
2005 - 2006

گالری مسی

      محمد

      گواردیولا

      از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
      پرش به: ناوبری, جستجو
      پپ گواردیولا
      Pep Guardiola 2.1.jpg
      شناسنامه
      نام کاملخوزپ گواردیولا ای سالا
      (به کاتالان: ژوزپ گواردیولا ای سالا)
      زادروز۱۸ ژانویه ۱۹۷۱
      زادگاهسانت پدور اسپانیا، اسپانیا
      قد۱۸۰ سانتی متر
      اطلاعات باشگاهی
      باشگاه کنونی 
      پُستهافبک تدافعی
      باشگاه‌های جوانان
       بارسلونا
      باشگاه‌های حرفه‌ای
      سال‌هاباشگاه‌هابازی(گل)
      (۱۹۹۰ – ۲۰۰۱)بارسلونا۶ (۲۶۳)
      تیم ملی
      (۱۹۹۲ – ۲۰۰۱)اسپانیا۵ (۴۷)
      دوران مربیگری
      (۲۰۰۸ – ۲۰۰۷)
      • (۲۰۰۸ – )
      بارسلونا ب

      متولد ۱۹۷۱ ژانویه ۱۸ در Santpedor، بارسلونا، کاتالونیا)- جوزپ گواردیولا ای سالا معروف به پپ گواردیولا فوتبالیست سابق اهل اسپانیا و سرمربی کنونی باشگاه فوتبال بارسلونا است..

      محتویات

      سابقه به عنوان بازیکن [ویرایش]

      گواردیولا به عنوان یک هافبک دفاعی و حضور موثر در اکثر بازی‌های شغلی خود را با بارسلوناایفا کرده‌است، او همرا با تیم رویایی یوهان کرایف موفق به کسب اولین قهرمانی جام باشگاههای اروپا شد. پپ گواردیولا محصول آکادمی جوانان باشگاه فوتبال بارسلونا است. بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱، ۳۷۹ بار برای تیم بارسلونا در پست هافبک دفاعی به میدان رفت.

      اولین بازی حرفه‌ای وی در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۹۹۰ برابر تیم کادیس و در کنار یوهان کرایف بود که او را بدل به بکی از مهره‌های کلیدی و محبوب بارسا کرد. بازی با دو گل به سود بارسا پایان یافت.

      همچنین آخرین حضور وی در بارسلونا در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۰۱ در مقابل تیم والنسیا بود که به برد سه بر دو بارسا انجامید.

      حضور در سری آ ایتالیا [ویرایش]

      پس از ترک نیوکمپ که ورزشگاه و خانهٔ اختصاصی تیم بارسلونا است، وی پیشنهاداتی از باشگاه‌هایی چون نیوکاسل، وستهام، تاتنهام، لیورپول، میلان و اینتر میلان داشت اما سرانجام در سال ۲۰۰۱ به تیم برشا پیوست. پس از آن در سال ۲۰۰۲ به باشگاه رم و پس از آن مجددا به تیم برشا پیوست. حضور وی در سری آ به دنبال مثبت اعلام شدن تست ناندرولون (با دوره محرومیت ۴ ماهه) با موفقیت چندانی همراه نبود.

      حضور در باشگاه‌های مکزیک [ویرایش]

      پس از مدت کوتاهی حضور در تیم الاهلی قطر، به دنبال درخواست خوان مانوئل لیو سرمربی تیم مکزیکی دورادوس د سینالوآ فصل ۲۰۰۶ را در این تیم گذراند. ۶ ماه پس از آن و با سقوط تیم مکزیکی به دسته پایین تر، وی به عنوان بازیکن خود را بازنشسته اعلام کرد.

      حضور در تیم ملی اسپانیا [ویرایش]

      در سال ۱۹۹۲، کاپیتان گواردیولا به همراه المپیک اسپانیا به مدال طلای بازهای المپیک دست یافت.

      اولین بازی ملی او در اکتبر ۱۹۹۲ در برابر تیم ایرلند شمالی از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴بود که به تساوی بدون گل انجامید. گواردیولا در جام جهانی ۱۹۹۴ عضو تیم ملی بود اما جام جهانی ۱۹۹۸ را به علت مصدومیت از دست داد. در زمان مربی گری خاویر کلمنته او جام ملت‌های اروپای ۱۹۹۶ را از دست داد. سر انجام در جام ملت‌های ۲۰۰۰ (یورو ۲۰۰۰) به تیم ملی دعوت شد.

      آخرین حضور گواردیولا در تیم ملی در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۱ در یک بازی دوستانه برابر تیم ملی مکزیک بود که با یک گل به سود اسپانیا پایان یافت.

      حضور در تیم ملی کاتالونیا [ویرایش]

      گواردیولا یکی از حامیان استقلال ایالت خود مختار کاتالونیا است. در بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ هفت بار برای کاتالونیا به میدان رفت.

      دوران مربی گری [ویرایش]

      گواردیولا در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ از سوی خوان لاپورتا به مربی گری بارسا برگزیده شد. وی به سیستم ۳-۳-۴ تمایل دارد.

      دوران مربی گری وی با جدایی رونالدینیو، دکو، زامبروتا، جیووانی، ادمیلسون، اوله گر و سانتیاگو ازکه رو از بارسا و با پیوستن دنی آلوس، سیدو کیتا، مارتین کاسه رس و خرارد پیکه به بارسا بود.

      اولین حضور گواردیولا به عنوان مربی در تیم بارسلونا در سومین دور مقدماتی جام باشگاه‌های اروپا (۹_2008) برابر تیم ویسلا کراکوو لهستان بود که با جهار گل به سود بارسا خاتمه یافت.

      افتخارات در زمان بازیگری با تیم بارسلونا [ویرایش]

      • قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا (۱۹۹۲)
      • قهرمانی در جام برندگان جام اروپا (۱۹۹۷)
      • ۶ بار قهرمانی در لالیگا (۹۹ – ۹۸ – ۹۴ – ۹۳ – ۹۲ – ۱۹۹۱)
      • ۲ بار قهرمانی در کوپا دل ری (۹۸ – ۱۹۹۷)
      • ۴ بار قهرمانی در سوپرجام اسپانیا (۹۷ – ۹۵ – ۹۳ – ۱۹۹۲)
      • ۲ بار قهرمانی در سوپرجام اروپا (۹۷ – ۱۹۹۲)
      • قهرمانی در بازی‌های المپیک سال ۱۹۹۲ با تیم ملی اسپانیا

      افتخارات در زمان مربی گری [ویرایش]

      • قهرمانی لالیگا:3

      09-2008 , 10-2009 , 11-2010

      • قهرمانی جام حذفی اسپانیا:1

      09-2008

      • قهرمانی سوپر جام اسپانیا:3

      2009, 2010, 2011

      • قهرمانی جام قهرمانان اروپا:2

      09-2008 , 11-2010

      • قهرمانی سوپر جام اروپا:2

      2011 و 2009

      • قهرمانی جام باشگاههای جهان
      محمد