بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

رسیدگی لورکوزن به مجادله بر سر پیراهن "مسی"

مسی در دیدار با لورکوزن، یک گل زد، یک پاس گل داد و یک بار هم توپ را به تیر دروازه کوبید.

بارسلونا در این دیدار موفق شد با نتیجه 3 بر یک در زمین لورکوزن به برتری برسد. این در حالی است که دو بازیکن لورکوزن بر سر اینکه پیراهن یادگاری مهاجم آرژانتینی این تیم را در اختیار داشته باشند با یکدیگر به جر و بحث پرداختند.

"رودی فولر" در گفتگو با بیلد اظهار داشت: درگیری "مایکل کادلچ" و "مانوئل فردریش" ناراحت کننده بود.

بیلد پیش تر گزارش داده بود که کادلچ در بین دو نیمه پیراهن خود را با مسی عوض کرده بود اما فردیریش در رختکن طی مجادله ای، پیراهن را از او گرفته است.

کادلچ به روزنامه بیلد گفت: "مانوئل پیراهن را در رختکن از من دزدید."

هر دو مدافع در زمانی که مسی پاس گل اول را برای آلکسیس سانچز هموار کرد، جایگیری بدی داشتند. فولر با ابراز نارضایی از این دو مدافع، به طعنه گفت: "90 درصد از بازیکنان بر روی بازی تمرکز داشتند."

کادلچ که تک گل لورکوزن را به ثمر رساند در پایان بازی بار دیگر پیراهن خود را با لیونل مسی معاوضه کرد. این در حالی بود که فولر قول داده که به این موضوع رسیدگی کرده و با هر دو بازیکن صحبت کند.

مدیر ورزشی لورکوزن اظهار داشت: "من تضمین می دهم که کادلچ و فردریش این پیراهن را برای مزایده به منظور کارهای خیرخواهانه می خواسته اند."

کادلچ بعدتر اعتراف کرد که شوخی کرده که گفته مانوئل پیراهن را دزدیده است.

سیستمی به مشخصات زیر به فروش میرسد

cpu:intel celeron 347                                   


main bord : ecs - gf7050 vt

ram:2gb ddr2

vga: nvedia   256 mb

driver:sony dvd writer

hdd:150 gb

اگر مایل به خرید هستید میتونید در بخش نظرات بنویسید یا با شماره 09353830463 تماس بگیرید قیمت فقط 350000

مجتبی تقوی سرمربی سایپا شد


اعضای هیات مدیره باشگاه سایپای البرز، عصر امروز (چهارشنبه) و ساعتی قبل تصمیم به برکناری 'مجید صالح' از سمت سرمربیگری این تیم گرفته و 'مجتبی تقوی' را جایگزین وی کردند.


   مدیر رسانه ای تیم فوتبال سایپای البرز روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر به ایرنا گفت: مجید صالح نتوانست انتظارات هیات مدیره باشگاه را تامین کند و از این رو این هیات مدیره تصمیم به برکناری وی و جایگزینی مجتبی تقوی کرد.

سعید تقی زاده تصریح کرد: اعضای هیات مدیره از روند حرکتی تیم با هدایت صالح در مسیر حرکت رو به رشد رضایت نداشته و سرعت پیشرفت به سمت حرفه ای شدن تیم را به هیچ وجه مناسب این باشگاه ندیدند. بر همین اساس تصمیم به کنار گذاشتن صالح گرفتند.
گفتنی است، تیم فوتبال سایپای البرز در پایان هفته بیست و ششم مسابقه های لیگ برتر با کسب 31 امتیاز هم اکنون در رده دهم جدول رده بندی این لیگ قرار

اسامی27‌بازیکن‌دعوت‌شده به اردوی‌تیم‌ملی‌فوتبال

اسامی 27 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در اردوی تدارکاتی در کشور امارات از سوی 'کارلوس کی روش' سرمربی تیم ملی کشورمان اعلام شد.

ادامه مطلب ...

ارزش شرکت اپل برابر با مجموع ارزش مایکروسافت و گوگل!

به گزارش نارنجی از گیزموندو، با قوت گرفتن خبر ارایه آی پد 3 طی چند هفته آینده، سهام اپل با رشد صعودی جدیدی مواجه شده و همین سبب شده تا ارزش این شرکت هم اکنون به ۴۵۹.۸ میلیارد دلار برسد. به همین خاطر نیویورک تایمز در بخش اقتصادی اش مقایسه جالبی انجام داده است: ارزش اپل هم اکنون از مجموع مایکروسافت و گوگل روی هم بیش تر است. اما این فقط یکی از مقایسه ها است. بهتر است بقیه مقایسه های نیویورک تایمز را هم ببینید:

- با ارزش ۴۶۰ میلیارد دلار، اپل هم اکنون از مجموع گوگل، Goldman Sachs، جنرال موتور، فورد، استار باکس و هواپیما سازی بویینگ روی هم ارزش بیشتری دارد.

- اپل در حال حاضر تقریبا دو برابر مایکروسافت (که حدود ۲۵۸ میلیارد دلار ارزش دارد) می ارزد و آن را با گوگل ۱۹۸ میلیاردی هم مقایسه کنید.

- این شرکت همچنین تقریبا دو برابر جنرال الکتریک ۲۰۲ میلیاردی و IBM که ۲۲۴ میلیارد است و وال-مارت که ۲۱۲ میلیارد است ارزش دارد.

البته باید ببینیم این شرکت در سال های آینده چگونه عمل می کند. چرا که مایکروسافت و گوگل با سرعت زیادی در حال نزدیک شدن هستند. گوگل با اندروید و مایکروسافت با ویندوز 8 و ویندوز فون برنامه های زیادی برای تصاحب بازار دارند.

سامسونگ گلکسی تب 2 رسما معرفی شد + عکس

به نظر می رسد سامسونگ تبلت های 7 اینچی را دوست دارد. چرا که بعد از معرفی تبلت گلکسی و Galaxy Tab 7.0 Plus حالا با یک 7 اینچی جدید وارد بازار شده است. با Galaxy Tab 2 آشنا شوید. محصولی که لقب نخستین تبلت سامسونگ با اندروید 4.0 را به همراه دارد.


به گزارش نارنجی، این تبلت با نمایشگری از نوع PLS و باطری 4000mAh و دوربینی ۳ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین VGA در جلو به شما اعلام می کند که جزو محصولات رده بالا به حساب نمی آید و میانه بازار را هدف گرفته است.

تبلت گلکسی 2 دارای پردازشگری دو هسته ای با سرعت 1GHz است و به همراه یک گیگابایت رم و با مدلی به همراه 3G و حافظه 32 گیگابایتی داخلی ارایه می شود. میزان حافظه قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه میکرو اس دی را نیز دارد.

ضخامت گلکسی تب 2 معادل 1.04 سانتیمتر است و با وزن 343 گرمی اش، باریک تر و سبک تر از تبلت گلکسی اول به حساب می آید. اما تغییر ابعاد آنقدرها هم فاحش نبوده است. (ضخامت گلکسی تب اول 1.19 سانتیمتر و وزن اش 368 گرم بود)

زمان ارایه به بازار از ماه آینده میلادی است و شروع ارایه از بریتانیا خواهد بود. قیمت Galaxy Tab 2 هنوز اعلام نشده. اما پیش بینی می شود که قیمتی زیر ۲۰۰ دلار داشته باشد.

انتشار تصاویری تازه از بدنه iPad 3 +عکس

به تازگی اطلاعات و شواهد تازه‌ای از نسل بعدی تبلت شرکت اپل که معرفی آن بسیار نزدیک است در یک وب سایت ژاپنی به نام iLab منتشر شده است و این تصاویر متعلق به صفحه نمایش و LCD  آی پد ۳ ،قاب پشتی و محل اتصال کانکتور است و تصاویر به صورت مجاور با آی پد ۲ منتشر شده تا ما بتوانیم هر چه بیشتر تفاوت این دو تبلت شرکت اپل را درک کنیم.

به گزارش فارنت، پنل صفحه نمایش توسط شرکت شارپ در چین مونتاژ می‌شود و نقاطی که در تصویر نیز مشخص شده است به خوبی صحت این ادعا را تائید می‌کند.

به هر حال طبق اخبار بسیار موثق تبلت شرکت اپل در هفته اول ماه مارچ معرفی خواهد شد و اگر چه بسیار شبیه به آی پد ۲ خواهد بود ولی به هر حال بروز رسانی‌هایی همچون پردازنده ۴ هسته‌ای ،دوربین بهتر و به احتمال فراوان فناوری LTE را نیز شاهد خواهیم بود.

نحوه نصب و استقرار سوراخ‌های پیچ مشخص می‌کند که با صفحه نمایش ضخیم تری در حدود یک میلیمتر بیشتر روبرو خواهیم بود که همان صفحه نمایش رتینا شارپ خواهد بود.

در ضمن تصویر زیر نیز قطعه و دوربین پشت آی پد ۳ را در مقابل آی پد ۲ نشان می‌دهد.

شرکت سامسونگ به دنبال محافظ نمایشگری بهتر از گوریلا گلس!

صفحه محافظ گوریلاگلاس شرکت کورنینگ به ویژه مدل ۲.۰ آن برای دوام و استحکام شهرت بسیاری کسب کرده اما مثل اینکه این امر سامسونگ را راضی نکرده است!  این موضوع را دلیل اصلی اتحاد این شرکت با شرکت کورنینگ باید دانست که به دنبال ساخت نمایشگرهای AMOLED جدیدتر، بهتر و خاصیت ضدخش بهتری هستند.

به گزارش فارنت از گیزموندو، لایه جدید که “لوتوس گلاس” نام گرفته، علاوه بر اینکه به اندازه صفحه گوریلا مقاوم است و کیفیت تصویر بالایی دارد، زمان پاسخگویی و وضوح بهتری داشته و نیاز نمایشگر به برق را نیز کاهش می‌دهد.

استحکام حرارتی ذاتی “لوتوس گلاس” کورنینگ به آن امکان می‌دهد در جریان دمای بالا، شکل و کیفیتش را حفظ کند. فشردگی و دگرگونی کاهش یافته در طول مرحله کریستاله شدن و فعال‌سازی، فشار و پیچیدگی و تغییر ابعاد را برای لایه کمتر می‌کند. این امر امکان طراحی فشرده در پنل‌های پیشرفته را برای وضوح بالاتر و زمان پاسخگویی سریع‌تر امکان‌پذیر می‌کند.

انتظار می‌رود “لوتوس گلاس” در تابستان آینده در تولیدات بعدی محصول “گالکسی نکسوس” به کار رود.

معجزه ال جی

روز گذشته خبر از عرضه غول ۵ اینچی اندرویدی شرکت ال‌جی در رقابت با گوشی گلکسی‌نوت سامسونگ را دادیم اما گویا این تنها شگفتی‌ساز ال‌جی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۲ در بارسلون نخواهد بود و تصاویر منتشر شده حکایت از عرضه یک گوشی ویندوزفون دیگر با نام کد LG Miracle دارد.

به گزارش فارنت، این گوشی که در ماه دسامبر نیز تصاویری از آن منتشر شده بود و بیشتر حدس و گمان‌ها در آن زمان مبتنی بر این بود که این گوشی یک ویندوزفون ۷ دیگر است، آن‌گونه که گزارش شده توسط یکی از اعضای تیم تست ال‌جی در رومانی به یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده XDA فروخته شده است.

همانگونه که قبلا حدس زده شده بود این گوشی از ویندوزفون مانگو برخوردار بوده و به یک نمایشگر ۴ اینچی WVGA مجهز است و وجود فناوری NOVA در ان این گوشی را به عنوان درخشان‌ترین گوشی ویندوزفون در زمان عرضه خود مطرح خواهد کرد.

این گوشی همچنین از یک پردازنده استاندارد یک گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون، ۸ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین ۵ مگاپیکسلی ۷۲۰p در پشت خود و یک دوربین VGA در قاب جلویی برخوردار است.

علاوه بر برخورداری از فناوری NFC دیگر امکانات همچون ۱۴.۴Mbps HSPA radio، ۵.۰GHz-capable 802.11a/b/g/n Wi-Fi، Bluetooth 3.0 برای این گوشی گزارش شده است.

معرفی iPad 3 در 13 اسفند ماه

با توجه به گزارشات AllThingsD که به صورت معمول بسیار دقیق است شرکت اپل اقدام به معرفی نسل بعدی تبلت خود در رروز ۲۳ ماه مارچ خواهد کرد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نسل بعدی تبلت اپل استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای و همچنین صفحه نمایش رتینا است و بر اساس این گزارش اپل قصد داشت تا رویداد خود را در ماه فوریه برگزار کند ولی بنا به دلایلی تصمیم به برگزاری این رویداد در ماه مارس گرفته است.

بنابر گزارش فارنت و بر اساس منابع این سایت در هفته اول مارس اپل اقدام به معرفی جانشین یکی از دو محصول اصلی خود خواهد کرد که به نوعی برند این شرکت نیز به شمار می‌روند و این مراسم در سانفرانسیکو و به احتمال فراوان در مرکز تجاری هنری Yerba Buena خواهد بود.

البته تاکنون اپل هیچ کلمه‌ای در مورد برگزاری این مراسم به زبان نیاورده است و لی طبق برنامه‌های مشابه از یک هفته جلوتر باید شاهد ارسال دعوتنامه‌های اپل باشیم.

گفتنی است که AllThingsD سابقه‌ای بسیار قوی در این گونه موارد دارد و ضمن اعلام مشخصات سخت افزاری به عنوان مثال اعلام کرد که آیفون ۴S در ماه سپتامبر معرفی نخواهد شد و در ماه اکتبر این اتفاق خواهد افتاد که همگی درستی این خبر را درک کردیم.

در سال گذشته اپل iPad 2   را در ۲ ماه مارچ معرفی کرد و حالا باید چشم انتظار معرفی  iPad 3  در ۳ ماه مارچ باشیم.

بررسی و مقایسه ی برترین 8 مگاپیکسلی های دنیای موبایل

به پیروی از یک سنت قدیمی، آخرین و بهترین گوشی های دوربین دار را جمع کردیم تا بهترین آنها را انتخاب کنیم. میدانیم که از آخرین بار مدت زیادی میگذرد. دفعه قبل که دوربین 8 مگا پیکسلی گوشی ها را بررسی کردیم، سال 2008 بود. 8 مگا پیکسل آن زمان و 8 مگا پیکسل امسال، ولی چیز های زیادی تغییر کرده اند.

    

امروز، فقط با اسمارت فون ها کار داریم. آنها در هر کاری که انجام میدهند بهترین هستند. ولی ما بر روی قابلیت تصویر برداری آنها تمرکز میکنیم، هم گرفتن عکس و هم ضبط ویدئو.

 میخواهیم از بین برترین اسمارت فون های موجود، قوی ترین آنها از نظر توانایی های دوربین را پیدا کنیم. بنابراین، پلتفُرم و سیستم عامل در این مبارزه نقشی ندارند. گوشی هایی که در این رقابت شرکت میکنند، باید با بیشترین قدرت عکس بگیرند.

بیاید با شرکت کننده ها آشنا شویم. به نظر میرسد آیفون 4S جدید همان چیزی است که به دنبالش هستیم، ولیGalaxy S II سامسونگ نیز گزینه قدرتمندی است. در کنار اینها، Xperia arc S سونی اریکسون و آخرین محصولHTC، یعنی Sensation XE را داریم. گوشی قدرتمند N9 از نوکیا و گوشی پیشرفته مجهز به ویندوز موبایل از HTC، یعنی Titan هم از کاندیدا ها هستند.

 با گذشت زمان، ما برای ارزیابی عملکرد دوربین ها تست های مختلفی را طراحی کرده ایم که در اینجا از آنها برای انتخاب قوی ترین دوربین 8 مگا پیکسلی استفاده میکنیم.

    

 

کیفیت ویدئو نیز در قضاوت ما نقش مهمی را بازی خواهد کرد، ولی عقیده ما این است که کیفیت عکس و ویدئو با هم ارتباط دارند.  ابتدا به ویژگی های هر یک از این گوشی ها میپردازیم. سپس، تست های کیفیت عکس را شروع میکنیم.

 

ویژگی های دوربین عکس برداری

 

در این رقابت، با چهار پلتفرم کاملا متفاوت روبرو هستیم که سه تای آنها iOS، MeeGo، و Windows Phone هستند. سه گوشی دیگر نیز از اندروید استفاده میکنند. قسمت هایی از توانایی های آنها مشابه هستند، ولی تفاوت های مهمی نیز بین آنها وجود دارد.

از آنجا که باید ویژگی های زیادی را مورد بررسی قرار دهیم، تصمیم گرفتیم از یک جدول برای مقایسه استفاده کنیم.

 

همه موارد در این جدول وجود دارند. از جمله وضوح تصویر، محدوده تصویر(scenes)، تنظیمات ( ISO، sharpness، و غیره) و مواردی مثل قابلیت اجرای دوربین در حالت قفل شده گوشی. اهمیت این موارد، برای همه کاربر ها یکسان نیست. میتوان افکت ها را در هنگام گرفتن عکس و یا پس از آن و توسط یک برنامه دیگر اعمال کرد. ما افکت ها را هم بررسی کرده ایم، ولی آنها در رتبه بندی نقش مهمی ندارند.

 درجدول، این موارد با جواب بله یا خیر مشخص شده اند، ولی در باره جزئیات آنها توضیحی داده نشده است. هر یک از این گوشی ها، ویژگی های برجسته خودش را دارد، برای همین در مرحله اول سریعا هر یک از آنها را مورد بررسی قرار میدهیم.

آیفون  4S کمترین تنظیمات قابل تغییر را در میان شش گوشی دارد. شما فقط میتوانید تگ جغرافیایی، خط کشی منظره یاب و فکوس لمسی را فعال کنید. ولی حالت HDR و قفل AE/AF در این گوشی در بین همه اسمارت فون ها، بهترین هستند. بنابراین، بر خلاف آنچه محیط ساده برنامه دوربین 4S نشان میدهد، گرفتن عکس با این دوربین میتواند با تنظیمات متنوعی انجام شود.

  

دبل کلیک بر روی کلید خانه بر روی صفحه قفل شده، امکان ورود مستقیم به برنامه دوربین را برای شما فراهم میکند.

نوکیا N9 گزینه ای برای فعال کردن منظره یاب ندارد، ولی میتوانید نشانگر های وضوح، فلاش، و صحنه (scene) را مشاهده کنید. منوی تنظیمات در این گوشی از بهترین هاست. به راحتی میتون با لمسس صفحه از آن استفاده کرد، کار با آن ساده است، و تنظیمات متنوعی را برای کاربر ممکن میسازد.

  

Galaxy S II سامسونگ در زمینه منظره یاب قوی تر عمل کرده، زیرا میتوانید 4 میانبر را برای در دسترس بودن انتخاب کنید. در منوی تنظیمات هر گزینه ای که فکرش را بکنید پیدا میشود، ولی وجود منو های فرعی، و دسته بندی نامناسب منو ها ممکن است کار را برای کاربران عادی کمی مشکل کند.

  

Xperia arc S سونی اریکسون هم به شما اجازه میدهد میانبر هایی که در صفحه منظره یاب ظاهر میشوند را مشخص کنید. دسترسی به منوی تنظیمات نیز آسان است. ولی تنظیمات تنوع کمی دارند و کار با دکمه شاتر راحت نیست. امکان فکوس دستی نیز وجود دارد، اگر چه این گزینه تنها در صورتی فعال است که ثبت تصویر با لمس صفحه فعال شده باشد، یعنی با هر بر لمس صفحه، فکوس و گرفتن عکس انجام میشود.

  

HTC Sensation XE در صفحه منظره یاب چند میانبر اصلی را قرار داده و داری تنظیمات نسبتا کاملی است. به لطف روش جدید باز کردن قفل صفحه، میتوانید مستقیما از صفحه قفل شده وارد محیط دوربین شوید.

  

شرکت کننده دیگر HTC، یعنی HTC Titan امکان تنظیمات بیشتری را فراهم میکند، ولی همه آنها در منوی تنظیمات پنهان شده اند. دکمه شاتر بسیار خوش دست و راحت است، و با فشار آن، گوشی از حالت قفل خارج شده و وارد محیط دوربین میشود (در مدل های دیگر، میتوان مستقیما از صفحه قفل شده برنامه دوربین را اجرا کرد، ولی ابتدا باید صفحه را wake کنید).

  

دوربین ها از نظر رابط کاربری با یکدیگر تفاوت دارند و هر یک نقاط قوت و ضعف خود را دارند. برای همین ما به هر یک از آنها امتیاز دادیم تا مقایسه راحت تر انجام شود. همچنین، به هر دوربین، بر اساس امکانات آن نمره ای از 10 میدهیم.

 

آماده به کار شدن دوربین و وقفه بین ثبت عکس ها

 

یکی از ویژگی های مثبت استفاده از گوشی به عنوان دوربین این است که همیشه همراهتان است. ولی در صورتی که آماده شدن دوربین زیاد طول بکشد یا فاصله زمانی بین گرفتن 2 عکس زیاد باشد، ممکن است لحظه های طلایی را از دست بدهید.

ما زمان آماده به کار شدن دوربین ها را در دو حالت سرد (cold) و گرم (warm) اندازه گرفتیم و وقفه بین دو عکس متوالی را مشخص کردیم.

 

آیفون 4S سریع ترین دوربین را داشت و وقفه 7/0 ثانیه ای بین عکس های متولی آن واقعا تأثیر گذار بود. Xperia arc Sسونی اریکسون با وقفه 9/0 ثانیه ای بین گرفتن عکس های متولی توانست به آیفون نزدیک شود و با داشتن warm start 1/1 ثانیه، توانست از آیفون با 1/4 ثانیه جلو بیفتد. با این حال، arc S هنگام وارد شدن به برنامه دوربین زمان زیادی میگیرد، و از این لحاظ جایگاه آخر را به دست می آورد.

 

عکس برداری در حالت ماکرو

 

ما بر روی عملکرد همه دوربین ها در حالت ماکرو هم یک تست انجام دادیم. همه دوربین ها، موفق شدند از فاصله 5/7 سانتیمتری فکوس کنند. Galaxy S II سامسونگ توانست به اندازه 5/2 سانتیمتر بیش از بقیه دوربین ها به سوژه نزدیک شود و فکوس کند.

همچنین، سطحی که در حالت ماکرو در عکس ثبت میشود، برای هر دوربین اندازه گیری شد. وضوح تصاویر هر شش دوربین دقیقا با هم مساوی است. بنابراین هر چه سطح کوچکتر باشد، بزرگنمایی بیشتری را خواهیم داشت.

 

Galaxy S II با وجود قوی تر بودن در نزدیک شدن به سوژه، نتوانست بیشترین بزرگنمایی را ارائه دهد و این مقام بهHTC Titan رسید. در این قسمت بد ترین عملکرد مربوط به Xperia arc S سونی اریکسون بود، ولی اختلاف خیلی زیاد نبود، و در حدود 30% میشد.

البته در مورد همه دوربین ها، گاهی با وجود اعلام شدن فکوس، فکوس انجام نشده بود و بنابراین ممکن است تعدادی از عکس ها خراب شوند. این مشکل معمولا هنگام استفاده از فکوس خودکار پیوسته اتفاق میافتد.

 

عملکرد دوربین عکس برداری

 

طراحی یک دوربین دیجیتال برای گرفتن عکس های با کیفیت زمان میبرد و نیازمند تلاش زیادی است. ولی برای شرکت کننده های امروز ما، کیفیت عکس اهمیت زیادی دارد و برای همین آنها هیچ چیزی را به شانس واگذار نکرده اند.

ما هم چندین روزرا صرف ارزیابی عملکرد این دوربین ها در شرایط مختلف کردیم. برای جنبه های مختلف کیفیت عکس هر دوربین، امتیاز هایی را در نظر گرفتیم. تعدادی عکس نمونه را در اینجا ارائه کردیم که خودتان هم بتوانید قضاوت کنید، و برای نشان دادن موارد مورد نظرمان، از تصاویر کراپ شده استفاده کردیم.

در بخش های بعدی این نوشته، عکس هایی با حد اکثر کیفیت از هر گوشی را ارائه کرده ایم، ولی در اینجا در هر قسمت چند نمونه از عکس های گرفته شده با هر دوربین را کنا هم قرار داده ایم.

 

ادامه مطلب ...

بررسی تخصصی HTC Raider 4G

مشخصات عمومی
وضعیت :بزودی 
تاریخ ارائه :2011, September
باند :CDMA 800 / 1900 GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - CDMA2000 1xEV-DO HSDPA 850 / 1900 / 2100 or HSDP
ابعاد :11.2x67x128 میلیمتر
وزن :177 گرم
رنگ بندی :مشکی
فرم :ساده
مشخصات صفحه نمایش
نوع صفحه نمایش :TFT
تعداد رنگ قابل نمایش :16 میلیون رنگ
رزولوشن :540x960 پیکسل
سایز :4.5 اینچ
صفحه لمسی :دارد
قابلیت autorotate :دارد
مشخصات صدای گوشی
نوع زنگ :پلی فونیک
قابلیت پخش موزیک :دارد
قرار دادن mp3 بجای زنگ :دارد
فرمت های قابل پخش صوتی :MP3/WAV/eAAC+/WMA player
فرمت های قابل پخش تصویری :MP4/H.264/H.263/WMV player
مشخصات حافظه
دفتر تلفن :

حافظه داخلی :16 گیگابایت
درگاه کارت حافظه :MicroSD (TransFlash)
قابلیت ارتقاء :32 گیگابایت
حافظه RAM :1 گیگابایت
مشخصات پردازنده
پردازنده :Dual-core processor
سرعت پردازنده :1200 مگاهرتز
دیتا و اینترنت
پورت :microUSB v2.0
اینفرارد :ندارد
بلوتوث :A2DPنسخه 3 با
GPRS :دارد
EDGE :دارد
HSCSD :ندارد
3G :دارد
شبکه بی سیم :Wi-Fi 802.11 b/g/n
WAP :ندارد
xHTML :ندارد
HTML :دارد
ارسال پیام :SMS(threaded view), MMS, Email, Push Email, IM
مشخصات دوربین
دوربین :8 مگاپیکسل
رزولشن عکس :2448x3264 پیکسل
فوکوس اتوماتیک :دارد
بزرگنمایی اپتیکال :ندارد
بزرگنمایی دیجیتال :ندارد
حالت ماکرو :ندارد
تشخیص چهره :ندارد
تشخیص لبخند :ندارد
فلاش :Dual LED
فیلم برداری :دارد
کیفیت فیلم برداری :1080p
دوربین دوم :1.3 مگاپیکسل
کاهش قرمزی چشم :ندارد
Geo-Tagging :دارد
پانوراما :ندارد
لرزشگیر دست :ندارد
موارد دیگر :

امکانات
سیستم عامل :Android OS, v2.3 Gingerbread
GPS :AGPS
رادیو :FM با RDS
ضبط صدا :ندارد
شماره گیر صوتی :دارد
فرمان صوتی :دارد
منشی تلفن :ندارد
خروجی هدفون :پورت 3.5 میلیمتری
آی فون :ندارد
DVB-H :ندارد
push to talk :ندارد
ویرایشگر آفیس :ندارد
نمایش فایلهای آفیس :دارد
نمایش پی دی اف :ندارد
Turn to mute :ندارد
Java :دارد
Motion Sensor :ندارد
خروجی TV :دارد
موارد دیگر :- Organizer
- Google Search, Maps, Gmail,
YouTube, Calendar, Google Talk, Picasa integration
- Voice memo
-Predictive text input (Swype)

مشخصات باتری
باتری :Standard battery, Li-Ion 1620 mAh
زمان مکالمه :7 ساعت و 40 دقیقه
زمان جانشین :293 ساعت

بررسی تخصصی ipad 2

ادامه مطلب را از دست ندهید ادامه مطلب ...

بررسی تخصصی iphone 4s

حدود قیمت
گارانتی اصلی1590000 تومان
گارانتی متفرقه1600000 تومان
مشخصات عمومی
وضعیت : موجود در بازار ایران
تاریخ ارائه : 12 اکتبر سال 2011
باند : GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 _ CDMA 800 / 1900
ابعاد : 9.3x58.6x115.2 میلیمتر
وزن : 140 گرم
رنگ بندی : مشکی، سفید
فرم : ساده
مشخصات صفحه نمایش
نوع صفحه نمایش : LED-backlit LCD
تعداد رنگ قابل نمایش : 16 میلیون رنگ
رزولوشن : 640x960 پیکسل
سایز : 3.5 اینچ
صفحه لمسی : دارد
قابلیت autorotate : دارد
مشخصات صدای گوشی
نوع زنگ : پلی فونیک
قابلیت پخش موزیک : دارد
قرار دادن mp3 بجای زنگ : دارد
فرمت های قابل پخش صوتی : AAC (8 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audib
فرمت های قابل پخش تصویری : MPEG-4.m4v, .mp4, and .mov
مشخصات حافظه
دفتر تلفن : نامحدود
حافظه داخلی : 16 گیگابایت
درگاه کارت حافظه :

مشخصات پردازنده
پردازنده : Apple A5 Dual Core Processor
سرعت پردازنده : 1000 مگاهرتز
دیتا و اینترنت
پورت : microUSB v2.0
اینفرارد : ندارد
بلوتوث : A2DPنسخه 3 با
GPRS : دارد
EDGE : دارد
HSCSD :
3G : HSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
شبکه بی سیم : Wi-Fi 802.11 b/g/n
xHTML :

HTML : دارد
ارسال پیام : iMessage, SMS (threaded view), MMS, Email, Push Email
مشخصات دوربین
دوربین : 8 مگاپیکسل
رزولشن عکس : 2448x3264 پیکسل
فوکوس اتوماتیک : دارد
بزرگنمایی اپتیکال : ندارد
بزرگنمایی دیجیتال : ندارد
حالت ماکرو :
تشخیص چهره : دارد
تشخیص لبخند : ندارد
فلاش : LED
فیلم برداری : دارد
کیفیت فیلم برداری : 1080p
دوربین دوم : VGA
کاهش قرمزی چشم : ندارد
Geo-Tagging : دارد
پانوراما : ندارد
لرزشگیر دست : ندارد
موارد دیگر : قابلیت لرزشگیر دست به هنگام فیلمبرداری
امکانات
سیستم عامل : iOS5
GPS : AGPS
رادیو : ندارد
ضبط صدا : دارد
شماره گیر صوتی : دارد
فرمان صوتی : دارد
خروجی هدفون : پورت 3.5 میلیمتری
آی فون : دارد
DVB-H :
push to talk : ندارد
ویرایشگر آفیس :

نمایش فایلهای آفیس : ندارد
نمایش پی دی اف :
Turn to mute : ندارد
Java : ندارد
Motion Sensor : دارد
خروجی TV : دارد
موارد دیگر : سیستم تشخیص صوتی پیشرفته Siri

صفحه نمایش ضد خش

سنسور ژیرسکوپ

iMessage

- iCloud cloud service

مشخصات باتری
باتری : Standard battery, Li-Po 1420mAh
زمان مکالمه : 14 ساعت
زمان جانشین : 200 ساعت

ساخت گوشی ورزشکاران از سونی اریکسون

سونی اریکسون اعلام کرده است که با همکاری شرکت بیلابونگ نسخه جدیدی از گوشی اکسپریا اکتیو خود را وارد بازار خواهد کرد. نسخه جدید اکسپریا اکتیو که برای کاربران ورزشکار طراحی می‌شود قرار است در برابر آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

به گزاش رویترز گوشی اکسپریا اکتیو دارای یک پردازنده یک گیگاهرتزی، صفحه نمایش ۳ اینچی و دروبین ۵ مگاپیکسلی است و با سیستم عامل اندروید کار می‌کند. اما حالا سونی اریکسون تصمیم گرفته به کمک شرکت بیلابونگ ویژگی‌های دیگری همچون صفحه نمایش ضدخش، ضدآب و ضد غبار و قابلیت لمس با انگشت خیس را نیز به آن اضافه کند.

بیلابونگ در واقع برندی است که از سبک زندگی خاص و ارزش‌های افراد علاقه‌مند به ورزش‌هایی مثل موج سواری، اسکی و اسکیت حمایت می‌کند. سونی اریکسون تصمیم گرفته با همکاری با این شرکت نظر مخاطبان خاص را به اکسپریای خود جلب کند. قابلیت‌های جدید نسخه جدید اکسپریا اکتیو به ورزشکاران این رشته‌های ورزشی امکان می‌دهد که از این گوشی هوشمند در هنگام انجام فعالیت‌ها و تمرینات ورزشی خود استفاده کنند.

شرکت بیلابونگ اعلام کرده است ورزشکاران شرکت کننده در رویدادهای ورزشی که در سنگاپور، استرالیا و هائیتی برگزار می‌شود اولین کسانی خواهند بود از این گوشی استفاده می‌کنند. این شرکت در همکاری با سونی اریکسون، علایق مشتریان و مخاطبان ورزشکار خود را در نظر گرفته است. عکاسی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌ها و نرم افزارهای ورزشی هیجان انگیز و موسیقی از جمله مهم‌ترین علایق این گروه از کاربران برشمرده شده است. شرکت بیلا بونگ ابراز امیدواری کرده است با همکاری با سونی اریکسون بتواند همه این علایق را در قالب نرم افزارهای کاربردی و ویژگی‌های گوشی اکسپریا اکتیو برآورده کند.

10 دلیل برای آنکه باید اندروید خود را روت کنید!

اگر جزو استفاده کننده های این ربات انسان نما (اندروید) باشید حتما تا حالا موبایل تان را روت کرده اید یا حداقل به این کار فکر کرده اید. اگر جزو دسته دوم هستید، شاید دلایلی که در ادامه مطلب می آید شما را برای این کار متقاعد کند. پس در ادامه با ما باشید.

به گزارش نارنجی از گیزموندو، پس از روت (root) کردن اندروید، شما به تمام فایل های سیستم دسترسی خواهید داشت. شما می توانید عکسی که هنگام بوت سیستم می آید را تغییر دهید، یک بکآپ کامل از موبایل تان بگیرید یا یکی از مشتقات لینوکس را روی آن نصب کنید. حتی اگر نمی خواهید آنقدر گیکی رفتار کنید، باز هم دلایل روزافزون و زیادی برای این کار وجود دارد. جا دارد از برنامه نویسانی که روند روت کردن را برای ما به عملی بسیار آسان تبدیل کرده اند، نیز تشکر کرد.

فروم های عالی ای برای این کار وجود دارد که با کمی گشت زنی در آنها اطلاعات مناسبی برای روت کردن بدست می آورید. برای مثال Android Forums و XDA-Developer Forums . البته در میان فروم های فارسی نیز موارد خوبی دیده می شود. برای روت کردن، ابتدا مدل ابزارتان را در این فروم ها پیدا کنید. سپس طبق دستورالعمل ها عمل کنید. البته در صورتی که دستورالعمل به نظرتان ریسکی آمد، حتما قبل از انجام آن مقاله چگونه هنگام روت کردن اندروید، موبایلم را به یک آجر (Brick) تبدیل نکنم را بخوانید.


آجر شدن در هنگام روت کردن اندروید یا جیل بریک کردن iOS رخ می دهد و سیستم موبایل (یا تبلت) تان برای همیشه نابود می شود. در این حالت، موبایل شما غیر قابل درست شدن بوده و تفاوت چندانی با یک آجر نخواهد داشت. (این فاجعه را تقریبا غیر قابل برگشت بدانید. در این موارد نمایندگی رسمی هم معمولا کمک چندانی نمی کند،‌ زیرا روت کردن موبایل های اندرویدی گارانتی موبایل را باطل می کند.) در تمام راهنماهای روت کردن احتمال بریک شدن وجود دارد، اما در راهنماهای مطمئن این احتمال آنقدر کم است (به اندازه احتمال تصادف هنگام رد شدن از خیابان) که قابل اغماض است. پس باید همیشه به دنبال یک راهنمای مطمئن و مورد تایید افراد مطمئن باشید وگرنه از خیر این کار بگذرید. درضمن موظفم این جمله تکراری را نیز بیاورم: نارنجی هیچ مسئولیتی در قبال مشکلاتی که ممکن است پس از روت کردن پیدا کنید، بر عهده نمی گیرد.

پس از جملات هراس انگیز و اجباری بالا سراغ فواید تا حدی غیر قابل صرف نظر روت کردن می رویم.

بلوت ویر (Bloatware)

بلوت ویر ها که به crapware نیز معروف هستند، به نرم افزارهایی گفته می شوند که در ازای کارایی و سود اندک شان فضا و منابع زیادی را مصرف می کنند. در واقع همچون مواد زایدی در شکم اندروید هستند که انرژی و فایده کمی دارند، اما فضای زیادی اشغال می کنند و موجب نفخ (Bloat) شکم اندرویدتان می شوند. این بلوت ویرها اکنون در اکثر موبایل های اندروید یافت می شوند. برای مثال رابط های کاربری تاچ ویز سامسونگ، سنس اچ تی سی و موتوبلور موتورولا همراه خود امکاناتی اضافی به اندروید اضافه می کنند. گرچه بعضی از این امکانات (یا بلوت ویرها) واقعا مفید هستند، اما کاربران معمولا به همه آنها نیاز ندارند. در صورت نیاز به هر کدام از این بلوت ویرها کاربر می تواند خود نرم افزار یا معادلش را در اندروید مارکت پیدا کند. اما اگر کاربر به آنها نیازی نداشته باشد، این نرم افزارها باعث کاهش سرعت و افزایش مصرف باتری می شوند، بدون آنکه فایده ای عاید صاحب شان بکنند. بدتر اینکه معمولا نمی توانید این بلوت ویرها را پاک کنید، مگر اینکه موبایل تان را روت کنید.

اورکلاک

پس از روت کردن، شما کنترل بیشتری روی سخت افزارهای موبایل تان خواهید داشت. شما می توانید، آن را اورکلاک یا undervolt کنید. البته اورکلاک کردن یک سی پی یوی اندروید ۱ گیگاهرتزی به ۱.۶ گیگاهرتز (که در عکس می بینید) کار غیر عادی ای است و ما این کار را جهت تست کرده ایم. برای این چنین کارهایی شما نیاز به بعضی نرم افزارها (که فقط روی اندرویدهای روت شده نصب می شوند) نیاز دارید. برای مثال باید SetCPU (با قیمت ۱.۹۹ دلار) و Voltage Control (نسخه رایگان یا نسخه با امکانات بیشتر ۳.۳۶ دلاری) را نصب کنید.

عملکرد بهتر

علاوه بر اورکلاک کردن، می توان عملکرد موبایل های روت شده را بوسیله اپلیکشن های دیگری نیز بهتر کرد، البته تنظیم مناسب آنها نیاز به کمی جستجو دارد و باید بدانید که دارید چه می کنید. برای مثال با استفاده از این اپلیکشن ها (که در این مقاله گفته شده اند یا گفته می شوند) و اورکلاک کردن گوشی Nexus S کارایی آن تا ۲۵۰ درصد افزایش می یابد.

همچنین به گفته Maximum Tech، “بسیاری از گجت های اندرویدی دارای EXT3 filesystem هستند. پس از روت، می توان بسیاری از این گجت ها را مجهز به EXT4 filesystem کرد که در ازای پایداری کمتر، سرعت بیشتر و عملکرد بهتری نسبت به فایل سیستم قبلی دارد. بله درست است، پایداری کمتر EXT4 به معنی این است که احتمال دارد، اپلیکشن هایتان ناگهان کرش کنند یا حتی اطلاعات پاک شوند، هر چند چنین اتفاقی بسیار نادر است.”

اسکرین شات

بنابه دلایلی گوگل توانایی گرفتن اسکرین شات را به صورت پیش فرض تا اندروید ۴ (ICS) فعال نکرد. هرچند این توانایی در بعضی اندرویدها به عنوان امکان جانبی فعال شد، اما هیچ دلیلی ندارد شما فقط برای گرفتن یک اسکرین شات نسخه ICS را روی موبایل تان نصب کنید. اگر موبایل تان را روت کنید، می توانید با نصب نرم افزارهایی چون Screenshot یا PicMe مشکل را به راحتی حل کنید.

دسترسی به نرم افزارهایی که فقط روی اندرویدهای روت شده، نصب می شوند

زمانی که با موفقیت موبایل تان را روت کردید، به صدها و شاید هزاران اپلیکیشن مفید دسترسی خواهید داشت. در زیر به ده عدد از آنها اشاره می کنیم. اکثر این نرم افزارها مخصوص اندرویدهای روت شده هستند و معمولا در حالت عادی قابل استفاده نیستند.

DroidWall فایروال (رایگان): این برنامه می تواند تمامی برنامه هایی که از وایرلس موبایل استفاده می کنند را نشان دهد و آنها را محدود کند که طبعا شما را در یافتن برنامه های مشکوک و ناخواسته نیز یاری می کند.

Dual Mount SD Widget (قیمت ۰.۹۹ دلار): به شما اجازه می دهد مموری SD تان را همزمان به کامپیوتر و موبایل تان وصل کنید.

Hexamob Recovery Pro (قیمت ۱.۳۹ دلار): برای بازیابی فایل های حذف شده از روی حافظه داخلی موبایل یا مموری اس دی.

Keyboard Manager (رایگان): می توانید با آن، یک کیبورد برای حالت پورتره موبایل و یک کیبورد متفاوت برای حالت لنداسکیپ (زمانی که گوشی را به حالت افقی به دست گرفته اید) تعیین کنید.

LEDs Hack (رایگان): قابلیت خاموش کردن LED notifications

Root Call Blocker (قیمت ۵.۹۸ دلار): می توانید تعیین کنید تا بعضی شماره ها بلاک شوند و در صورتی که آنها زنگ بزنند، صدایی از موبایل شما در نخواهد آمد.

Samba Filesharing (رایگان): باعث می شود فایل های اندروید را از طریق وای فای با ویندوز به اشتراک بگذارید.

Sixaxis Controller (قیمت ۱.۶۲ دلار): اجازه می دهد یک کنترلر PS3 را به اندرویدتان mount کنید.

With Theft Aware (قیمت ۱۰ پوند): یک برنامه امنیتی که می تواند محل گوشی تان را پیدا کند، یا تمام اطلاعات گوشی را هنگامی که گم شده پاک کند، بدون اینکه کسی دزد اطلاعی پیدا کند. (در گوشی های روت نشده نیز چنین امکاناتی دارید، مثلا نرم افزارهای آنتی ویروس Avast و Lookout)

Titanium Backup (رایگان و نسخه پولی ۶.۵۸ دلاری): یک ابزار بکآپ عالی با امکانات پولی خوب که به شما اجازه پاک کردن بلوت ویرها را می دهد.

توانایی نصب Custom ROMs

به نظر می رسد، اکثر سازندگان موبایل، رابط های اندرویدشان را با هدف سود بیشتر خودشان می سازند تا با هدف فایده بیشتر برای کاربران. اگر شما تمایل دارید، بهترین استفاده ممکن را از گوشی تان بکنید، باید یک کاستوم رام (custom ROM) که واقعا برای کاربران ساخته شده باشد، نصب کنید.

کلمه کاستوم رام یک غلط مصطلح است. در واقع می توان آن را یک رابط کاربری سفارشی شده (customized UI) برای اندروید نامید. تعداد زیادی کاستوم رام اکنون در دسترس هستند. بعضی از آنها به شما اجازه می دهند تا آخرین نسخه اندروید را روی موبایل تان نصب کنید. زیرا آپدیت رسمی اندروید برای بعضی موبایل ها خیلی دیر و برای بعضی هم هرگز ارائه نمی شود. بعضی از کاستوم رام ها نیز باعث بهبود عملکرد، سرعت یا پایداری گوشی می شوند.

کاستوم رام های فراوانی برای اندروید ارائه شده است، اما طبعا شما می خواهید یکی از آنها را که بهترین است، انتخاب کنید. اگر انتخاب یکی از تعداد نامحدود رام ها برایتان مشکل است، می توانید برنامه Boot Manager (قیمت ۲.۹۹ دلار) را نصب کنید که به شما اجازه می دهد ۵ کاستوم رام داشته باشید و هنگام روشن کردن گوشی از میان آنها یکی را انتخاب کنید.

یکی از مشهورترین کاستوم رام ها، CyanogenMod است که روی حداکثر کارایی و عملکرد متمرکز شده است. ظاهر جذابی دارد و اجازه می دهد تم (theme) های مختلف انتخاب کنید. اگر روی نسخه اندروید نان زنجبیلی (Gingerbread) نصب شود، امکان فوکوس در دوربین با استفاده از تاچ را اضافه می کند، می توانید gesture را سفارشی کنید یا دسترسی (permission) هایی داشته باشید که در نسخه های رسمی اندروید ندارید.

MIUI یک رام، ساخته چینی ها است. این رام در ابتدا بر پایه نسخه نان زنجبیلی بود و فقط ۱۶ گجت را پشتیبانی می کرد. اما هر جمعه نسخه آپدیت شده می آید و هر بار موبایل های بیشتری را پشتیبانی می کند. این رام اکنون نسخه آیس کریم سندویج (ICS) را نیز پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب ...

مسی برتر از پله و مارادونا

گاهی برای برخی از نمایش‌ها در زمین فوتبال نمی‌توان نامی ‌انتخاب کرد یا حتی توصیفی مناسب برایش به کار برد. گلی که لیونل مسی در بازی با رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان زد، از این دست نمایش‌ها بود.

ادامه مطلب ...