بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

مزایا ومعایب ویندوز 8

windows-8
مزایا و معایب ویندوز 8
ویندوز 8 فقط در 2 روز برگزاری کنفرانس BUILD کالیفرنیا به طور رسمی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت، اما ما چه انتظاری از این سیستم جدید می‌توانیم داشته باشیم؟ در زیر به برخی قابلیت‌های این نرم افزار اشاره شده است؛ هر چند بعضی از اطلاعات هنوز کامل نیست.

اتصال به Kinect

اولین و مهم‌ترین کار مایکروسافت استفاده از یک الگوی رابط کاربری جدید برای اتصال به دیگر ابزارهای دیجیتال است، این رابط اغلب در اطراف صفحه نمایش لمسی قرار دارد. چندی پیش مایکروسافت رابط جدید خود را براساس رابط کاربری مترو از تلفن به ویندوز پی سی معرفی کرد که به گفته یکی از دست‌اندرکاران این شرکت، این انتخاب می‌تواند به طور پیشفرض برای رابط کاربر ویندوز 8 نیز استفاده شود.

مجازی سازی جدید

با ویندوز 8 می‌توانید مجازی‌سازی را به سطح بعدی خود ببرید. مایکروسافت اعلام کرده است که نسخه حرفه‌ای، سازمانی و نهایی از این سیستم عامل شامل تکنولوژی V هم می‌شود.

آیا قیمت سهام مایکروسافت کم می‌شود؟

وجود 2 نکته که به نظر می‌رسد روز سه‌شنبه اعلام شود، قیمت سهام مایکروسافت را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد: اول این که تعداد زیادی از کاربران رایانه به روش‌های سنتی کارهایشان را انجام می‌دهند و علاقه به یادگیری روش جدید ندارند؛ بنابر این ویندوز 8 این عده را زیاد جذب خود نخواهد کرد. نکته دوم این که به‌کارگیری ویندوز 8 در کارهای تجاری سیستم عامل جدید نیاز دارد که کارایی را هم بالا ببرد که این موضوع درباره‌ویندوز 8 در حد حدس و گمان است.

جوانب مثبت و منفی فروشگاه ویندوز 8

مایکروسافت فروشگاه ویندوز 8 را ارائه خواهد کرد که در حقیقت آخرین سیستم عاملی محسوب می‌شود که به این مجموعه می‌پیوندد. اپل و لینوکس خیلی قبل‌تر به این فروشگاه پیوسته بودند. حال آیا شرکت‌ها مایل به استفاده از این سیستم عامل هستند؟ در اینجا مزایا و معایب داشتن فروشگاه ویندوز آورده شده است، در حالی که نرم‌افزار به روش قدیمی(از طریق سی دی) می‌تواند نصب شود.

مزایا

ایجاد فروشگاه ویندوز روش جدیدی برای پیدا کردن و توزیع نرم افزار است. اکنون بیش از یک دهه از هک شدن وب سایت اصلی دانلود نرم‌افزار downloads.com می‌گذرد. میلیون‌ها نفر از مردم آموخته‌اند که این منابع مورد اعتماد هستند؛ زیرا اینترنت در حال حاضر آنقدر وسیع و در عین حال مخرب شده که پیدا کردن منابع قابل اطمینان برای دانلود نرم افزار بسیار مهم است.

اگر شما به بسته‌های بازی‌و حتی نرم افزاری کمپانی‌های بزرگ مانند Adobe، Microsoft و مانند اینها علاقه دارید، می‌توانید آنها را در Cnet پیدا کنید.

مایکروسافت می‌داند مردم به CNET اعتماد دارند. حتی شرکت‌های کوچک‌تر نرم‌افزاری با خدمات تجاری خاص روی وب‌سایت‌شان می‌دانند که بازدید از وب‌سایتی ناشناخته ممکن است به خودی خود به اندازه کافی برای قرار دادن دانلود یا خرید نرم‌افزار کافی باشد.

یکی از دلایلی که downloads.com و دیگر وب سایت‌های مشابه، به دلیل توانایی بالای آنها در ارسال میلیون‌ها کاربر به‌سوی یک نرم‌افزار مفید واقع می‌شوند، وجود تعداد زیادی بازبینی مکتوب است که توسط افراد مختلف نوشته شده و می‌توان در این گونه سایت‌ها به آن رجوع کرد. در ضمن امتیازبندی ستاره‌ای در این وب‌سایت‌ها می‌تواند کمک دیگری برای شما باشد. تمام اینها‌به طور قابل توجهی پیدا کردن نرم‌افزار مورد نیازتان را برای شما آسان‌تر می‌کند.

هر دوی اینها از مزایایی است که فروشگاه App ویندوز به ارمغان می‌آورد این فروشگاه نه‌تنها مخزن نرم‌افزارهای سیستم عامل نسل بعدی مایکروسافت است، بلکه نرم‌افزارهای سیستم عامل ویندوز 7 و ویستا را هم عرضه می‌کند. از دیگر مزایای آن دسترسی سریع و آسان به مکان قابل اعتمادی است که در آن نرم‌افزارهای مخرب وجود ندارند. برای مصرف کنندگان این یک مزیت بزرگ است.

نکات منفی

با این حال بسیاری از موفقیت‌های فروشگاه جدید ویندوز، به نحوه مدیریت مایکروسافت بستگی دارد. این مدل استاندارد فروشگاه نرم‌افزار توسط اپل ایجاد شده است، با وجود انتقادهای بسیاری که به مایکروسافت و راه‌اندازی فروشگاهی تقلیدی از اپل وارد می‌شد، مایکروسافت از تصمیم خود چشم‌پوشی نکرد.

شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند از این استراتژی دور بمانند و قطعا در فروشگاه وب مایکروسافت شاهد نرم‌افزارهایی خواهیم بود که از سوی شرکت‌هایی همچون اپل، ادوبی، Autodesk و... تولید شده و حاضر شده‌اند سود خود را با مایکروسافت تقسیم کنند. در واقع فروشگاه نرم‌افزاری یک نوع بورس کالا است که یک مالک دارد و آن مالک تنها 30درصد از سود را می‌خواهد و هر کسی حاضر است به‌جای هزینه‌های هنگفت بازاریابی و فروش و دردسرهای آن، این سود را با مایکروسافت تقسیم کند.

برخی معتقدند اگر در این اوضاع پرآشوب رقیبان مایکروسافت از جمله اپل (یا حتی گوگل) به خود تکانی داده و بازار کامپیوترهای شخصی را با سیستم عاملی مناسب اشباع کنند، دیگر مجالی برای مایکروسافت باقی نخواهد ماند! اگر تولیدکننده‌ای‌ مجبور باشد برای توسعه و بازنویسی نرم‌افزارهایش روی بستر جدید ویندوز سرمایه‌گذاری کند، چرا این سرمایه را صرف بازنویسی و انتقال کامل به سیستم عاملی دیگر معطوف ننماید؟! قطعا تمامی شرکت‌های بزرگ نرم افزارهای ویندوزی، این روزها به همین موضوع فکر می‌کنند.

مایکروسافت در عرضه نرم‌افزارها هم نگرشی جدید پیدا کرده و قصد دارد از استراتژی بازاریابی ویندوز برای ارائه نرم‌افزارها نیز استفاده کند. اگرچه این کار برای کاربر مفید است، اما شیوه عرضه برنامه‌ها متحول خواهد شد و به احتمال زیاد همه آنها باید از کانال مایکروسافت عبور کنند. این مساله می‌تواند مانند AppStore یا اندروید مارکـت دست برنامه‌نویسان ایرانی را هم ببندد.

نظرات 1 + ارسال نظر
soli moli چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 21:01 http://emo-boy-for-ever.blogfa.com

na baba
inaro az koja gir miyari fati

khoo vaseye manam befrest

چشم ارسال شد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد