بارسایی ها

technology & sport

بارسایی ها

technology & sport

الوز

دنیل آلوز دا سیلوا

دنیل آلوز دا سیلوا

 دنیل آلوز داسیلوا

 

مشخصات فردی

نام: دنیل آلوز دا سیلوا
پست: مدافع
محل تولد: خوازیرو (برزیل)
تاریخ تولد: ۶-۵-۱۹۸۳
قد: ۱۷۳ سانتیمتر
وزن: ۸۰ کیلوگرم

آغاز به کار: اف سی بارسلونا – ویسلا ( ۴-۰، لیگ قهرمانان ) ۲۰۰۸/۰۸/۱۳
وبسایت شخصی: http://www.danialves20.com/eo

 

دنی آلوز یکی از قویترین و با کیفیت ترین گوش راست های دنیا است و بخش بسیار وسیعی از زمین بازی را پوشش میدهد . او در تابستان ۲۰۰۸ و در سن ۲۵ سالگی و بعد از ۶ سال حضور در سویا به بارسلونا پیوست.

 

 ادامه در ادامه مطلب . . . .

 

 

او در روز ۶ می ۱۹۸۳ در خوازروِ ( در ایالت باهیای برزیل ) به دنیا آمد . فوتبالش را از رده نوجوانان بزرگترین تیم آن منطقه یعنی” باهیا اسپورتا کلاب” آغازکرد . او از طریق رده های سنی آن باشگاه به رشد و پیشرفت ادامه داد و زمانی که تنها ۱۸ سال سن داشت نخستین بازی اش را برای تیم اصلی باشگاه که در آن زمان سکان مربیگری اش در دستان اواریستو دی ماکدا بازیکن سابق بارسا بود انجام داد .

در آن بازی باهیا مقابل پارانا ۰-۳ به برتری رسید و آلوز از همان ابتدا همگان را تحت تاثیر قرار داد . او یک پنالتی از حریف گرفت و یک پاس گل نیز داد . این بازی او موجب شد تا هواداران در ورزشگاه شعار ” ah , ah , ah , daniel titular”  را سر دهند .

نخستین افتخار حرفه ای آلوز قهرمانی باهیا در سال ۲۰۰۱ بود که بدنبال آن در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ قهرمانی نورز ایست کاپ هم به فهرست افتخارات او اضافه شد .  درخشش او منجر به دعوت او به تیم ملی زیر ۲۰ سال برزیل شد . سویا که او را زیر نظر داشت  او را بصورت قرضی به اروپا آورد .

این تیم آندولسی بخاطر رضایت از عملکرد او خیلی زود قرارداد او را دائمی کرد . در اواخر ۲۰۰۳ آلوز با تیم زیر ۲۰ سال برزیل قهرمان جهان شد . آن رقابت ها در امارات برگزار شد و برزیل در فینال اسپانیا (که در آن زمان اینیستا را در ترکیب داشت ) را با نتیجه ۰-۱ شکست داد . دنی آلوز به عنوان بهترین دفاع راست آن رقابت ها انتخاب شد .

در فصل ۰۴-۲۰۰۳  او برای سویا ۲۹ بازی انجام داد و به دفاع راست ثابت تیمش تبدیل شد و نقش زیادی در راه یابی سویا به بازی های اروپایی داشت.
با گذشت زمان، دنی آلوز به یکی از ستون های دفاعی سویا تبدیل شد و البته در حمله نیز شرکت داشت و توانست همراه تیمش در فصل ۰۶-۲۰۰۵ قهرمان جام یوفا شود. نام او برای بهترین بازیکن تورنومنت کاندید شد، و چند ماه بعد در ترکیب سویا در سوپرجام اروپا برابر بارسا به میدان رفت و به پیروزی رسید.

در فصل ۰۷-۲۰۰۶ باز هم آلوز یکی از ارکان سویا بود و همانند سوپرجام اسپانیا، آنها قهرمانی خود را در جام یوفا در گلاسگو تکرار کردند و قهرمان کوپا دل ری نیز شدند.

سال قبل از پیوستن به بارسا این برزیلی سوپرجام اسپانیا را در برابر رئال مادرید برد و همچنین بازی در لیگ قهرمانان را آغاز کرد و تا آخرین لحظات برای صعود از مرحله گروهی امیدوار بود اما در ترکیه به فنرباغچه باختند و حذف شدند. در فصل ۰۸-۲۰۰۷ آلوز ۳۳ بازی در لیگ انجام داد و تنها ناواس از این لحاظ از او جلوتر بود.

او اکنون یکی از بهترین بک راست های دنیا به حساب می آید . آلوز در تابستان ۲۰۰۸ به بارسا آمد . در نخستین فصل حضورش ، در قهرمانی های سه گانه اعجاب انگیز بارسا سهمی عمده داشت . او تنها بازی های بسیار اندکی را از دست داد اما یکی از آن بازی های اندک ، فینال لیگ قهرمانان در رم بود . او برغم مدافع بودن در ۵۴ بازی ای که انجام داد ۵ گل را به ثمر رساند .

در فصل دوم ، با وجود مشکلات مصدومیت ، انتخاب اول پست دفاع راست بود و دومین قهرمانی متوالی لالیگا را به سایر افتخاراتش اضافه کرد . او در ۲۹ بازی ۳ گل را به ثمر رساند .

آلوز علاوه بر این در تیم ملی برزیل یک عضو ارزشمند است . در تابستان ۲۰۰۷ او در قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا سهیم بود و دو سال بعد جام کنفدراسیون ها را در آفریقای جنوبی بالای سر برد .
خصوصیات

او در حدود ۱۷۳ سانتیمتر بلندی قامت و ۶۴ کیلوگرم وزن دارد اما آلوز در زمین از لحاظ فیزیکی قدرتمند است و توانایی این را دارد که در تمام نقاط زمین حضور داشته باشد. او خستگی ناپذیر است و مانند بیشتر پیستون های برزیلی سمت راست را کاملا در اختیا خود میگیرد، البته در دفاع بیش از حمله. او هشت گل نیز در طول این مدت برای سویا به ثمر رساند، که بیشتر آنها با پای چپش بود. او همچنین در موقعیت های توپ های مرده بسیار متبحر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد